ראש תוך סוף: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←בספירות
מ (החלפת טקסט – "קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות" ב־"קטגוריה:תורת החסידות") |
|||
שורה 5: | שורה 5: | ||
הספירות העיקריות מתחלקות לראש תוך וסוף, ואלו הם שלוש הפרקים [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]], [[חג"ת]], [[נה"י]]. [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] הם הספירות הראשונות בכל עולם ובהן מתקבל האור מהעולם שמעליהם. בכך הם פנימיות העולם, כמו פנימיות הכלי המקבלת את האור. [[נה"י]] הם הספירות הקשורות להשפעת האור לעולם נמוך יותר, ולכן הם חיצוניות הכלי. [[חג"ת]] הם עיקר אותו עולם, ולכן הם פנימיות הכלי, עיקר הכלי. | הספירות העיקריות מתחלקות לראש תוך וסוף, ואלו הם שלוש הפרקים [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]], [[חג"ת]], [[נה"י]]. [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] הם הספירות הראשונות בכל עולם ובהן מתקבל האור מהעולם שמעליהם. בכך הם פנימיות העולם, כמו פנימיות הכלי המקבלת את האור. [[נה"י]] הם הספירות הקשורות להשפעת האור לעולם נמוך יותר, ולכן הם חיצוניות הכלי. [[חג"ת]] הם עיקר אותו עולם, ולכן הם פנימיות הכלי, עיקר הכלי. | ||
גם כל כספירה מתחלקת לראש תוך סוף, על ידי התכללותה מכל הספירות האחרות. [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]שבה הוא בבחינת ראש ופנימיות הכלים, שבו שורה ממש האור, [[חג"ת]] שבה הוא בבחינת תוך הכלים שהוא בבחינת אמצעי להעברת השפע לחיצוניות הכלים וה[[נה"י]] שבה הוא בבחינת חיצוניות הכלים. | גם כל כספירה מתחלקת לראש תוך סוף, על ידי התכללותה מכל הספירות האחרות. [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] שבה הוא בבחינת ראש ופנימיות הכלים, שבו שורה ממש האור, [[חג"ת]] שבה הוא בבחינת תוך הכלים שהוא בבחינת אמצעי להעברת השפע לחיצוניות הכלים וה[[נה"י]] שבה הוא בבחינת חיצוניות הכלים. | ||
==בגוף האדם== | ==בגוף האדם== |