ליקוטי אמרים - פרק ה': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 9: שורה 9:


==סיכום==
==סיכום==
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי '''אחיזה בקצותיו''', כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו '''מכל צדדיו.'''
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי אחיזה בקצותיו, כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו מכל צדדיו.


ומכיוון שהתורה היא '''שכל אלוקי''', בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''.
ומכיוון שהתורה היא שכל אלוקי, בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''.


הלימוד לא רק '''נמצא''' בשכל, אלא '''מתאחד''' איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה '''לא רק מוקף - אלא גם מקיף''' את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא).
הלימוד לא רק נמצא בשכל, אלא מתאחד איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה לא רק מוקף - אלא גם מקיף את החכמה האלוקית (ומתאחד איתה ביחוד נפלא).


ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה.
ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה.
1,617

עריכות

תפריט ניווט