1,617
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ה - המעלה המיוחדת שבלבוש המחשבה''' | |||
==הקדמה לפרק== | ==הקדמה לפרק== | ||
''' | בפרק הקודם התבאר '''בכללות''' עניין לבושי הנפש ומעלתם. בפרק זה מבאר הרבי מעלה '''מיוחדת''', שנמצאת בלבוש המחשבה בלבד. | ||
==טקסט== | ==טקסט== | ||
שורה 7: | שורה 9: | ||
==סיכום== | ==סיכום== | ||
מחשבה '''תופסת''' את העניין הנלמד: כשם שתפיסת דבר גשמי נעשית על ידי '''אחיזה בקצותיו''', כך תפיסת רעיון נעשית על ידי שמבינים אותו '''מכל צדדיו.''' | |||
ומכיוון שהתורה היא '''שכל אלוקי''', בלימוד התורה אנו תופסים ומקיפים בשכלנו '''את חכמתו של הקב"ה'''. | |||
הלימוד לא רק '''נמצא''' בשכל, אלא '''מתאחד''' איתו (כמו שהמזון לא רק נמצא בגוף, אלא משתנה ומתאחד ונהיה חלק ממנו). ונמצא, שלבוש המחשבה '''לא רק מוקף - אלא גם מקיף''' את החכמה האלוקית (ומתאחד אתה ביחוד נפלא). | |||
ולכן התורה היא לא רק '''לבוש''' לנפש{{הערה|כמו הדיבור והמעשה}} - אלא גם '''מזון''' המחייה אותה. | |||
==צילום דפוס התניא== | ==צילום דפוס התניא== |
עריכות