321
עריכות
איש חסיד אחד (שיחה | תרומות) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 217: | שורה 217: | ||
::::::התייאשתי ממך . . כמו שכתב [[משתמש:חלוקת קונטרסים]] כאן אינו המקום לשו"ת מעין אלו (אף שאיני מסכים עמו לגמרי שכן, בראש העמוד כתוב שדף זה מיועד גם ל"סתם להתוועד", אך באמת שו"ת מעין אלו בד"כ אינם מדרך ה"וועד" אלא ההיפך), וממילא איני מתכוין לענות לך תשובות על שאלתך השטחית, וכל משאלת לבבי היתה להסב את תשומת לבך לענין בו מיוסד שאלתך (אף שיתכן שאין זו התשובה היותר רשמית), והוא מיוסד על המאמר "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים", ועל פי מה שביאר רבינו רבות בפעמים שכאשר רואים שאלפי חסידים ממשיכים לקיים את הורואתיו ודבקים בתקנותיו של נשי"ד הרי זה גופא מראה שהוא בחיים, ועד"ז הענין מובן בנדו"ד, כאשר רואים אשר אלפי חסידים אשר ממשיכים לא רק בדרכיו והנהגותיו, אלא גם בהמשך ההנהגה של חסיד אל רבו אשר בחיים ממש, הרי זה מעורר וזה מראה שבאמת הוא בחיים ממש (ולא רק כבענין הקודם בו ה"זרעו בחיים" הוא רק על צד '''ההמשכיות''' שלו שזה רק מורה ש"רוחו" בחיים), וכמו שמצינו אצל רבינו ביחס אל כ"ק אדמו"ר הריי"צ שהיו ענינים שונים כגון מקום לסעודות יו"ט וכדו' עשרים שנה אחרי יו"ד שבט! אף שלגבי החסידים לא היה הנהגה מעין זו, כלפי אדמו"ר הריי"צ, מ"מ אצל הרבי שחי את אדמו"ר הריי"צ לא רק בהמשך קיום הוראותיו אלא שהוא "נשיא דורנו" (מבלי להכנס לכל הביאורים שבדבר) ממילא היתה אצלו ההנהגה באופן כזה (אף שמי אני ומה אני לדבר בדברים אלו, תורה היא וללמדה אני צריך), וכן מובן בדורנו. אחתום בברכת הגאולה האמיתית והשלימה "וראו כל בשר יחדיו", "ואת והב בסופה" [[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • כ"ה בטבת ה'תש"ף • | ::::::התייאשתי ממך . . כמו שכתב [[משתמש:חלוקת קונטרסים]] כאן אינו המקום לשו"ת מעין אלו (אף שאיני מסכים עמו לגמרי שכן, בראש העמוד כתוב שדף זה מיועד גם ל"סתם להתוועד", אך באמת שו"ת מעין אלו בד"כ אינם מדרך ה"וועד" אלא ההיפך), וממילא איני מתכוין לענות לך תשובות על שאלתך השטחית, וכל משאלת לבבי היתה להסב את תשומת לבך לענין בו מיוסד שאלתך (אף שיתכן שאין זו התשובה היותר רשמית), והוא מיוסד על המאמר "מה זרעו בחיים אף הוא בחיים", ועל פי מה שביאר רבינו רבות בפעמים שכאשר רואים שאלפי חסידים ממשיכים לקיים את הורואתיו ודבקים בתקנותיו של נשי"ד הרי זה גופא מראה שהוא בחיים, ועד"ז הענין מובן בנדו"ד, כאשר רואים אשר אלפי חסידים אשר ממשיכים לא רק בדרכיו והנהגותיו, אלא גם בהמשך ההנהגה של חסיד אל רבו אשר בחיים ממש, הרי זה מעורר וזה מראה שבאמת הוא בחיים ממש (ולא רק כבענין הקודם בו ה"זרעו בחיים" הוא רק על צד '''ההמשכיות''' שלו שזה רק מורה ש"רוחו" בחיים), וכמו שמצינו אצל רבינו ביחס אל כ"ק אדמו"ר הריי"צ שהיו ענינים שונים כגון מקום לסעודות יו"ט וכדו' עשרים שנה אחרי יו"ד שבט! אף שלגבי החסידים לא היה הנהגה מעין זו, כלפי אדמו"ר הריי"צ, מ"מ אצל הרבי שחי את אדמו"ר הריי"צ לא רק בהמשך קיום הוראותיו אלא שהוא "נשיא דורנו" (מבלי להכנס לכל הביאורים שבדבר) ממילא היתה אצלו ההנהגה באופן כזה (אף שמי אני ומה אני לדבר בדברים אלו, תורה היא וללמדה אני צריך), וכן מובן בדורנו. אחתום בברכת הגאולה האמיתית והשלימה "וראו כל בשר יחדיו", "ואת והב בסופה" [[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • כ"ה בטבת ה'תש"ף • | ||
:::::::אז לפי דבריך, כל רב שנפטר הוא בעצם חי? [[משתמש:איש חסיד אחד|איש חסיד אחד]] - [[שיחת משתמש:איש חסיד אחד|שיחה]], 16:54, כ"ה בטבת, ה'תש"ף 16:54, 22 בינואר 2020 (UTC) | :::::::אז לפי דבריך, כל רב שנפטר הוא בעצם חי? [[משתמש:איש חסיד אחד|איש חסיד אחד]] - [[שיחת משתמש:איש חסיד אחד|שיחה]], 16:54, כ"ה בטבת, ה'תש"ף 16:54, 22 בינואר 2020 (UTC) | ||
::::::::באם תמצא עוד רב ש"זרעו" ממשיכים באלפיהם להתנהג באופן של "בחיים" ממש, ובאופן כזה, בהחלט יש לומר שכן הוא הדבר (על כל פנים מצד הרעיון הנדון כאן) ואיני מבין האמנם אין דברים יותר מופלאים בתורתנו הק'? (וכאן הנני מוכרח לציין: מה שכבודו מראה שוב ושוב אי הבנה מהותית בענין אינו מוסיף בכבוד השואל, וסליחה על הביקורת.), ואשמח אם נוכל לסיים את הדיון בענין, בפרט ע"פ האמור לעיל בנוגע למטרת הדף, ובעיקר משום שכבר יבוא מלכינו משיחנו ויגאלנו תיכף ומיד ממש [[משתמש:פיצי|פיצי]] • [[שיחת משתמש:פיצי|שיחה]] • כ"ה בטבת ה'תש"ף • |
עריכות