1,323
עריכות
(בתהליך עריכה) |
(בתהליך עריכה) |
||
שורה 6: | שורה 6: | ||
==ענינה== | ==ענינה== | ||
ספירת המלכות | ספירת המלכות | ||
==ביחס לספירות אחרות== | |||
לספירת המלכות יש קשר מיוחד לספירת ה[[כתר]], המבוסס על כך כי [[נעוץ תחילתן בסופן]], כלומר ישנו קשר בין תחילת ההשתלשלות בספירת הכתר לבין הגמר הסופי שלו בספירת המלכות. | |||
נוסף לכך לספירת המלכות יש קשר מיוחד עם ספירת ה[[חכמה]]. על קשר זה נאמר כי "[[אבא יסד ברתא]]", כלומר שספירת החכמה, הנקרית בשם "אבא", היא היסוד לספירת המלכות, הנקראת בשם "בת". ספירת החכמה וספירת המלכות נקראים גם בשם "[[יראה עילאה]]" ו"[[יראה תתאה]]". | |||
לספירת המלכות יש קשר מיוחד עם ספירת ה[[בינה]]. הן ספירת הבינה, והן ספירת המלכות הם ספירות שבבחינת מקבל. ספירת ה[[בינה]] היא בבחינת מקבל מן ספירת ה[[חכמה]], והיא צד המקבל של [[יחודא עילאה]]. ספירת המלכות היא בבחינת מקבל בכללות של כל הספירות, אבל בפרטות היא בבחינת מקבל מן [[זעיר אנפין]], כלומר ה[[מידות]], והיא הצד המקבל של [[יחודא תתאה]]. משום כך ספירת הבינה נקראת בשם "אמא עילאה", לעומת ספירת המלכות הקרויה בשם "אמא תתאה". מבואר כי ספירת הבינה היא בבחינת [[עלמא דאתכסיא]] וקרויה גם בשם [[לאה]], וספירת המלכות היא בבחינת [[עלמא דאתגליא]] וקרויה גם בשם [[רחל]] | |||
==בנפש האדם== | ==בנפש האדם== | ||
בנפש האדם, ספירת המלכות, היא הספירה המקבלת בתוכה את כל האורות של ספירות הנפש, ומורידה את אורות אלו למעשה גשמי, ולחיות הגשמית של הגוף. ספירת המלכות מתלבשת בשלושה לבושי הנפש [[מחשבה דיבור ומעשה]], ולבושים אלו מתלבשים בבחינה פנימית בגוף. | בנפש האדם, ספירת המלכות, היא הספירה המקבלת בתוכה את כל האורות של ספירות הנפש, ומורידה את אורות אלו למעשה גשמי, ולחיות הגשמית של הגוף. ספירת המלכות מתלבשת בשלושה לבושי הנפש [[מחשבה דיבור ומעשה]], ולבושים אלו מתלבשים בבחינה פנימית בגוף. | ||
==בעבודה== | |||
ענינה של ספירת ה[[מלכות]] בעבודה הוא קבלת עול מלכות שמים. משום כך נקראת ספירה המלכות בשם [[יראה תתאה]]. ענינו הוא, שאף על פי שאין מוחו וליבו מתוקנים, ומתעצל האדם מעניני תורה, ומתאווה לדברים האסורים, מכל מקום יכול לגדר את עצמו לכך שעל כל פנים, בכל הנוגע למעשה בפועל, יקבל על עצמו עול מלכות שמים להיות סור מרע ועשה טוב. | |||
==בעולמות== | ==בעולמות== |
עריכות