אלעזר ליפש: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 229 בתים ,  30 באוקטובר 2019
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 4: שורה 4:


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד בעיר סווערש ב[[פולין]] בכ"ג שבט תרפ"ט לר' [[יוסף יהודה ליפש|יוסף יהודה]] ועטיל ליפש, שהיו חסידים של האדמו"ר מראדזין, ר' יוסף מרדכי אלעזר, 'בעל התכלת'. בתקופת ה[[מלחמת העולם השניה|מלחמה]] ברחו מהנאצים ועברו לצידה הרוסי של הגבול (ל[[קזאן]]), ובקיץ תש"א שלח אותם סטלין עם כל היהודים הפולנים לאוראל שבסיביר, שם נפטר אימו ושם חגג את הבר מצוה שלו. בתש"ו יצאו מרוסיה, והגיעו ל[[פוקינג]] - שם נכנס הוא וכל אחיו ללמוד בישיבת תומכי תמימים (שנוסד לחסידי חב"ד שיצאו מרוסיה בבריחה הידועה עם העשלונים) שם למד אצל ר' ישראל נעוולער, ונהפך לחסיד חב"ד. בשנת תש"ח עברו עם הרבה מחסידי חב"ד לפריז, שם למד אצל ר' ניסן בברינוא ובשנת תש"ט עברו ל[[ארץ ישראל]] בהוראתו של הרבי הריי"צ.  
נולד בעיר סווערש ב[[פולין]] ב[[כ"ג שבט]] [[תרפ"ט]] לר' [[יוסף יהודה ליפש|יוסף יהודה]] ועטיל{{הערה|אמו היתה דודתו של הרב כץ ראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית בכפר חב"ד, אחות אביו.}} ליפש, שהיו חסידים של האדמו"ר מראדזין, ר' יוסף מרדכי אלעזר, 'בעל התכלת'.


בהגיעם לארץ, והוא כבר כבן 20, נכנס ללמוד בישיבת [[אחי תמימים תל אביב|אחי תמימים]] ב[[תל אביב]] אצל ה[[משפיע]] ר' [[שלמה חיים קסלמן]] ור' חיים שאול ברוק. כאשר ר' חיים שאול פתח את ישיבת אחי תמימים בראשון לציון הוא לקח אותו להיות הר"מ הראשון בישיבה, בעודו בחור. בשנת [[תשי"ז]] [[נישואין|נשא]] את רעייתו רבקה, בתו של החסיד ר' [[יהודה שמוטקין]], וקבע את מגוריו ב[[בני ברק]]. בעקבות הוראה מהרבי, עבר בתשכ"א להתגורר בכפר חב"ד, שם התגורר עד לפטירתו.
בתקופת ה[[מלחמת העולם השניה|מלחמה]] ברחו מהנאצים ועברו לצידה הרוסי של הגבול (ל[[קזאן]]), ובקיץ תש"א שלח אותם סטלין עם כל היהודים הפולנים לאוראל שבסיביר, שם נפטר אימו ושם חגג את הבר מצוה שלו. בתש"ו יצאו מרוסיה, והגיעו ל[[פוקינג]] - שם נכנס הוא וכל אחיו ללמוד בישיבת תומכי תמימים (שנוסד לחסידי חב"ד שיצאו מרוסיה בבריחה הידועה עם העשאלונים) שם למד אצל ר' ישראל נעוולער, ונהפך לחסיד חב"ד. בשנת תש"ח עברו עם הרבה מחסידי חב"ד לפריז, שם למד אצל ר' ניסן בברינוא ובשנת תש"ט עברו ל[[ארץ ישראל]] בהוראתו של הרבי הריי"צ, אליה הגיע עם משפחתו בתאריך ד' ניסן.
 
בהגיעם לארץ, והוא כבר כבן 20, נכנס ללמוד בישיבת [[אחי תמימים תל אביב|אחי תמימים]] ב[[תל אביב]] אצל ה[[משפיע]] ר' [[שלמה חיים קסלמן]] ור' [[חיים שאול ברוק]]. כאשר ר' חיים שאול פתח את ישיבת אחי תמימים בראשון לציון הוא לקח אותו להיות הר"מ הראשון בישיבה, בעודו בחור.
 
בשנת [[תשי"ז]] [[נישואין|נשא]] את רעייתו רבקה, בתו של החסיד ר' [[יהודה שמוטקין]], וקבע את מגוריו ב[[בני ברק]]. בעקבות הוראה מהרבי, עבר בתשכ"א להתגורר בכפר חב"ד, שם התגורר עד לפטירתו.


עוד בבחרותו בשנת [[תשי"ד]] הקים את סניף [[צעירי חב"ד]] ב[[בני ברק]] וניהלו במשך כמה שנים.
עוד בבחרותו בשנת [[תשי"ד]] הקים את סניף [[צעירי חב"ד]] ב[[בני ברק]] וניהלו במשך כמה שנים.
30,789

עריכות

תפריט ניווט