31,711
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 5: | שורה 5: | ||
טעם הנפילה הוא כי בחינת חכמה דתוהו התגלתה מן [[המאציל]] בבחינת מציאות של "יש" ו"דבר" (להבדיל מהספירות של [[עולם האצילות]] שהן בבחינת "[[ביטול במציאות]]"){{הערה|1=על פי [https://chabadlibrary.org/books/adhaz/maamarei/566a/21/175.htm ספר המאמרים תקס"ו עמוד קע"ה].}}. | טעם הנפילה הוא כי בחינת חכמה דתוהו התגלתה מן [[המאציל]] בבחינת מציאות של "יש" ו"דבר" (להבדיל מהספירות של [[עולם האצילות]] שהן בבחינת "[[ביטול במציאות]]"){{הערה|1=על פי [https://chabadlibrary.org/books/adhaz/maamarei/566a/21/175.htm ספר המאמרים תקס"ו עמוד קע"ה].}}. | ||
בחינה זו קשורה עם הסתלקות והתעלמות [[ספירת הבינה]] הקרויה "יובל" ו"עלמא דחירו", מכיון שכאשר מאירה הבינה לא שייכת [[יניקת החיצונים]]. רק כאשר נעלמת הבינה ומאירים בהתגלות רק ה[[מידות]], יכולים להסתעף ענינים שליליים ומידות לא טובות; ולכך רומז הפסוק "לא יחפוץ כסיל בתבונה (בינה), כי אם בהתגלות לבו (מידות)"{{הערה|1=[https://chabadlibrary.org/books/adhaz/lkutey/24/90a.htm לקוטי תורה מסעי צ, א].}}. | |||
==בעבודת השם== | ==בעבודת השם== |
עריכות