1,617
עריכות
מ (החלפת טקסט – "==צילום דפוס התניא==" ב־"") |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
{{תניא}} | {{תניא}} | ||
'''פרק ב'''' של [[שער היחוד והאמונה]] מסביר את | '''פרק ב'''' של [[שער היחוד והאמונה]] מסביר את סיבת הטעות של אלו [[כפירה|הכופרים]] ב[[השגחה פרטית]]. הפרק מסביר שטעותם נובעת מכך שהם מדמים בריאת '''יש מאין''' לבריאת '''יש מיש''', וזו היא טעות חמורה. | ||
==מבוא לפרק== | ==מבוא לפרק== | ||
פרק ב' מהווה סטיה מסויימת (מעין מאמר המוסגר) ואינו חלק מרצף ביאור עניין יחוד ה'. בפרק זה מבאר הרבי כיצד מה שביאר לעיל (בפרק א') מאפשר להבין את עניין ההשגחה הפרטית (שאינו קשור ישירות לעניין יחוד ה') גם בשכל - ולא להשען על האמונה בלבד. לאחר מכן (בפרק ג') חוזר הרבי לביאור יחוד ה'. | |||
==גוף הפרק== | ==גוף הפרק== | ||
{{פרק תניא|פרק=ב|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ב'}}}} | {{פרק תניא|פרק=ב|טקסט הפרק={{ספר התניא/שער היחוד והאמונה - פרק ב'}}}} | ||
==סיכום הפרק== | ==סיכום הפרק== | ||
רבינו הזקן מבאר בסברא פשוטה את הסיבה לטעות הנפוצה, שלעולם יש מציאות עצמאית: הוא מבאר, שהטעות נובעת מדימוי בריאת העולם למציאות כפי '''שאנחנו''' מכירים אותה (לאחר הבריאה). אנו נוטים לשכוח, שאומן ההופך צורתו של חפץ מגולם לצורה לא עושה דבר חדש (שהרי מציאות החומר קיימת, והאומן רק שינה את צורתו), ואין זה דומה כלל לבריאה יש מאין. ומאחר ובריאה יש מאין כל מציאותה הוא רק הכח האלוקי המהווה אותה, ברור שכל הפרטים ופרטי הפרטים שבבריאה מושגחים מלמעלה בכל רגע ממש. | |||
עריכות