שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,822 בתים ,  11:38, 18 באוקטובר 2019
העיסוק השיטתי של הרבי באגרת התשובה באותה שנה, בא לידי ביטוי גם בתיאור תולדות רבותינו נשיאינו ב[[שלשלת היחס]], בה נכתב אודות הרבי "תשכ"ט – מתחיל לבאר אגרת התשובה לאדמו"ר הזקן, וממשיך בזה בשנת תש"ל".
 
==ליקוטי לוי יצחק==
בזמן גלותו של רבי [[לוי יצחק שניאורסון (אביו של הרבי שליט"א)|לוי יצחק שניאורסון]] אביו של הרבי, דאגה לו רעייתו במסירות נפש למספר מועט של ספרי קודש והצליחה להפיק לו דיו מבישול עשבים שונים. בנוסף לדרכו של רבי לוי יצחק להשתמש בלשון קצרה, בשל התנאים הקשים - כתב בקיצור גדול עוד יותר את חידושיו על שולי גליון ספר התניא שהיה בידיו, ולאחר פטירתו וגאולת ספריו כאשר הגיעו הספרים אל הרבי, החל הרבי לבאר את ההערות הקצרות והתמציתיות של אביו.
 
אף שבמבט שיטחי נראה כי הערות אלו מתייחסות לרמזים ולפרטים נקודתיים מתוך כללות האגרת, במהלך הביאורים של 16 ההערות העוסקות באגרת התשובה שהחלו בשבת הסמוכה ליום ההילולא שלו בכ"ף מנחם אב תש"ל, הסביר הרבי כיצד הערות אלו מבארות ענינים כלליים ויסודיים המעניקים הבנה עמוקה יותר בכל מהלך האגרת.
 
ביאורים אלו הוגהו כולם על ידי הרבי בחמישה עשר 'ליקוטים' הודפסו בליקוטי שיחות (בכרכים י"ט ול"ט), ולאחר מכן בספר בפני עצמו - "ביאורים בליקוטי לוי יצחק על אגרת התשובה".
 
מחזור זה, שהיה המחזור השלישי והאחרון של לימוד אגרת התשובה, החל בחודש מנחם אב תש"ל, והסתיים בשבת פרשת ויקהל פקודי תשל"א.
==ספרים שיצאו לאור על האגרת==
30,324

עריכות

תפריט ניווט