שער היחוד והאמונה - פרק א': הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "==צילום דפוס התניא==" ב־"")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{תניא}}
{{תניא}}
'''פרק א'''' של [[שער היחוד והאמונה]] מסביר כי [[עשרה מאמרות]] בו נבראו כל ה[[נבראים]] שבכל ה[[עולמות]], על ידי [[השתלשלות]] המדריגות, ואילו היו מסתלקות האותיות של עשרה מאמרות מהברואים רגע אחד היו כולם חוזרים להיות [[אין]] כמו קודם בריאתם. בפרט מוסבר העניין על מאמר [[יהי רקיע]] ובריאת ה[[שמים]], לפי פירוש [[הבעש"ט]] ל[[פסוק]] "לעולם הוי' דברך נצב בשמים".
==מבוא לפרק==
מטרת שער היחוד והאמונה היא להסביר מהו [[יחודא עילאה]] ומהו [[יחודא תתאה]].
 
כדי להבין את ההבדל בין יחודא עילאה לתתאה מקדים הרבי הקדמה ארוכה (פרקים א-ו, חצי מכל שער היחוד והאמונה) מהו בכלל "יחוד". תוכנו הכללי של ההסבר הוא, שבמילה '''יחוד''' התכוונו חכמים לומר, ש'''אלוקות ועולם אינם שני דברים נפרדים, אלא דבר אחד ממש.'''
 
'''בפרק א'''' מוסבר, שהעולם איננו מציאות לעצמו אלא רק התגלות של אלוקות:


==מבוא לפרק==
וכיצד?


לפני תחילת הפרק כותב [[אדמו"ר הזקן]]:
כל ה[[עולמות]] (וה[[נבראים]] שבהם) נבראו ב[[עשרה מאמרות]]. מסביר [[הבעש"ט]] את המשמעות: אם חס ושלום יפסיק הקב"ה רגע אחד "לומר" את המאמרות - מיד תתבטל מציאות כל העולמות, והם יחזרו להיות [[אין]] ואפס כמו קודם בריאתם.


'''להבין מעט מזער מה שאמר ב[[זהר]] ד[[שמע ישראל]] כו' הוא [[יחודא עילאה]] ו[[בשכמל"ו|ברוך שם כבוד מלכותו]] הוא [[יחודא תתאה]].'''


==גוף הפרק==
==גוף הפרק==
שורה 12: שורה 16:


==סיכום הפרק==
==סיכום הפרק==
עניינו של פרק א' הוא [[ביטול]] ה[[נבראים]] לכח האלקי המהווה אותם בתמידות שמקורו ב[[עשרה מאמרות]]. כל זה לפי תורת [[הבעש"ט]], ולפניו [[האר"י]] הקדוש, ולפניו ב[[ספר יצירה]].
עניינו של פרק א' הוא [[ביטול]] ה[[נבראים]] לכח האלקי המהווה אותם בתמידות שהוא [[עשרה מאמרות]] שבהם נברא העולם. כל זה לפי תורת [[הבעש"ט]], ולפניו [[האר"י]] הקדוש, ולפניו ב[[ספר יצירה]].




1,603

עריכות

תפריט ניווט