1,323
עריכות
אין תקציר עריכה |
(בתהליך עריכה) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
'''ספירת החכמה''' הינה הספירה הראשונה מ[[עשר הספירות]]. | '''ספירת החכמה''' הינה הספירה הראשונה מ[[עשר הספירות]]. | ||
ספירה זו ענינה ראשית הגילוי בענין של המשכה פנימית, בניגוד ל[[ספירת הכתר]] שהשפעתה היא בבחינת [[מקיף]]. נתבאר כי חכמה היא בבחינת "כח מה", כלומר כח ה[[ביטול]] המוחלט, שנותנת מקום לראשית ההשפעה. חכמה היא הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]] וענינה הוא ראשית ההשכלה המתפרטת ב[[ספירת הבינה]]. חכמה נקראת גם בשם [[אב]] שכן בהמשכתה ל[[ספירת הבינה]] הנקראת בשם [[ | ספירה זו ענינה ראשית הגילוי בענין של המשכה פנימית, בניגוד ל[[ספירת הכתר]] שהשפעתה היא בבחינת [[מקיף]]. נתבאר כי חכמה היא בבחינת "כח מה", כלומר כח ה[[ביטול]] המוחלט, שנותנת מקום לראשית ההשפעה. חכמה היא הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]], וענינה הוא ראשית ההשכלה המתפרטת ב[[ספירת הבינה]]. חכמה נקראת גם בשם [[אב]] שכן בהמשכתה ל[[ספירת הבינה]] הנקראת בשם [[אם]] נוצרים שאר הספירות. | ||
==ענינה== | ==ענינה== | ||
ענינה של ספירת החכמה הוא ה[[ביטול]]. ספירת החכמה | ענינה של ספירת החכמה הוא ראשית הגילוי של ה[[אור]] בבחינה פנימית, בניגוד להמשכת האור בבחינת [[מקיף]] של [[ספירת הכתר]]. לצורך המשכה פנימית זו ספירת החכמה צריכה להיות בבחינת כלי מוגדר ומסויים, בניגוד ל[[ספירת הכתר]] שאין לה כלי מסויים, והיא שורה בכל הספירות במידה שווה. | ||
אולם, הכלי של ספירת ה[[חכמה]] הוא בבחינת '[[כח מה]]' כלומר הכח של ה[[ביטול]] המוחלט. והעניין הוא שכדי שיוכל להיות ראשית של המשכה פנימית, צריך להיות בביטול מוחלט אל כח המקיף, על מנת שהוא יוכל להמשך. | |||
ספירת החכמה היא גם הספירה הראשונה מבין ספירות ה[[מוחין]], ספירות [[חב"ד (ספירות)|חב"ד]]. העניין הוא כי בכללות ענין ה[[מוחין]] הוא הקבלה מבחוץ, בניגוד ל[[מידות]] שענינם הוא ההשפעה מבחוץ. משום כך ספירת ה[[חכמה]] שהיא ראשית הקבלה מבחוץ שייך לעניין של [[מוחין]] | |||
בפרטות יותר, ספירת חכמה היא הספירה הראשונה מבין ספירות המוחין, ובו נקלטת נקודת ההשכלה בבחינה של 'ברק המבריק' בתפיסה שלמה, ולאחר מכן היא מתפרטת ונתפסת ב[[ספירה הבינה]]. | |||
==כינוייה== | ==כינוייה== |
עריכות