שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 799 בתים ,  02:08, 3 בספטמבר 2009
אין תקציר עריכה
{{לעריכה}}
[[תמונה:רודרמן.jpg|left|thumb|250px|הרב זלמן רודרמן]]הרב '''שניאור זלמן רודרמן''' הינו סופר ועיתונאי חב"די. נולד בשנת [[תשכ"ח]] ב[[פתח-תקווה]]. מתגורר בכפר-חב"ד. מפרסם כתבות וסיפורים בז'אנרים שונים, בעיתונים חרדים. כמו כן כותב ספרים למבוגרים ולבני נוער.
את דרכו בכתיבה, החל רודרמן ביומנים אישיים שכתב ופרסם בשנת הקבוצה שלו - [[תשמ"ח]], בשבועון 'כפר חב"ד'. בשלהי שנת תשמ"ח ראו אור היומנים, בספר '[[יומן שנת הקהל תשמ"ח]]'.
'שיחת השבוע'. במשך 17 שנים בין השנים [[תשמ"ט]] - [[תשס"ו]] כתב ב[[שיחת השבוע]] עלון המיועד בעיקר למתפללי בתי הכנסת, את המדורים "מעשה שהיה" (סיפורים על אדמו"רי חב"ד, על כלל גדולי ישראל, וסיפורים פרטיים של מופת-אישי) ו"חיים יהודיים" (ראיונות עם אישים מכל מגוון הקשת היהודית-דתית). לפני מספר שנים סיים בשנת [[תשס"ו]] עזב רודרמן את תפקידו בעלון זההעלון.
'התקשרות'. בין השנים [[תשנ"ב]] - [[תשנ"ה לתשס"ו ]] ערך רודרמן את קונטרס ידיעון [[התקשרותצעירי חב"ד בפעולה]] המופץ בעיקר בקהילות חב. בשנת [[תשנ]] היה שותף בעריכת העיתון [[כל הארץ]].
'כפר חב"ד'. פרסם בבין השנים [[שבועון כפר חבתשנ"ד]] כתבות במגוון נושאים וכן [[סיפור חסידי|סיפורים חסידייםה]].בראשית ל[[תשס"חו]] מונה לעורך המגזין של השבועון, תפקיד אותו מילא עד חודש כסלו ערך רודרמן את קונטרס [[תשס"טהתקשרות (קונטרס)]]. ומאז הפסיק הקשר שלו עם עיתון זהשהוא קונטרס פנים חב"די, הכולל שיחות, הלכות, ליקוטים בנושים שונים ועוד.
'המבשר'. בעת יסוד היומון החרדי בין השנים[[תשמ"המבשרט]] ל[[תשס" ט]] פרסם ב[[כסלושבועון כפר חב"ד]] כתבות במגוון נושאים וכן [[סיפור חסידי|סיפורים חסידיים]].בראשית [[תשס"טח]], מונה לעורך המוסף השבועי. בשלהי המגזין של השבועון, תפקיד אותו מילא עד חודש [[תשרי]] [[תשס"ט]] סיים את תפקידו, על רקע שינויים מערכתיים נרחבים בעיתון.
'תורתך שעשועי'. בעת יסוד היומון החרדי "המבשר" ב[[תש"סכסלו]] החל לכתוב בעיתון הילדים "[[תורתך שעשועי]]תשס" של [[מרכז חינוכי חסידותיט]], מונה לעורך המוסף השבועי. ר' זלמן רודרמן כותב שם את "סיפור לשבת" ומדור קבוע של סיפורים בהמשכים. במסגרת המדור התפרסמו, בין השאר, הסדרות "שני צדדים למטבע", "תעלומת כזריה", "מאחורי המסך" ו"בשלהי [[דרכים נסתרות]]תשס" - סיפורי [[ספר הזכרונותט]] מעובדים. סיפורים אלו מיועדים בעיקר לבני הנעוריםסיים את תפקידו, על רקע שינויים מערכתיים נרחבים בעיתון.
עיתון 'בקהילהב[[תש"ס]] החל לכתוב בעיתון הילדים "[[תורתך שעשועי]]" של [[מרכז חינוכי חסידותי]]. ר'זלמן רודרמן כותב שם את "סיפור לשבת" ומדור קבוע של סיפורים בהמשכים. במסגרת המדור התפרסמו, בין השאר, הסדרות "שני צדדים למטבע", "תעלומת כזריה", "מאחורי המסך", "[[דרכים נסתרות]]" - סיפורי [[ספר הזכרונות]] מעובדים, ו[[קריאה לעזרה]] המתפרסם כיום. סיפורים אלו מיועדים בעיקר לבני הנעורים.  רודרמן מפרסם בשבועון החרדי "בקהילה", מדור סיפורים שבועי בשם "בין הדגים לזמירות", ובעבר אף ובין השנים[[תשס"ב]] - [[תשס"ז]] פירסם ב'בקהילה' בעיתון כתבות.
==ספריו==
* [[יומן שנת הקהל תשמ"ח]]- יומן [[שנת הקהל תשמ"ח]] ב[[770]].* [[לפתע פתאום]]- סיפורים שונים לבני הנוער, שני חלקים.* [[הלוחם]] - סיפור עלילתי לילדים המבוסס על תולדות חייו של ה'חתם סופר'.* [[סיפורי מופת - הבעל שם טוב]]- סיפורי מופת על [[הבעל שם טוב]].* [[סיפורי מופת - המגיד ממזריטש]]- סיפורי מופת על [[המגיד ממעזריטש]].* [[סיפורי מופת - בעל התניא]]- סיפורי מופת על [[אדמו"ר הזקן]].
* [[שחור ולבן]] - הרפתקאותיו של ילד ממשפחה חסידית, הגדל ברוסיה הסובייטית. פורסם לראשונה כסדרה בשבועון [[כפר חב"ד]]. מבוסס על סיפורי ילד חב"די מסמרקנד.
* [[נפש תחת נפש]] - סיפור [[מסירות פש|מסירות נפשה]] של [[הרבנית דבורה לאה]], וסיפורים שונים על [[אדמו"ר הזקן]].* [[תשובה בחג הגאולה]].* [[הכל בהשגחה פרטית]]- סיפורים אודות [[הרבני חיה מושקא]].* [[עשרת המבצעים לילדים]] - סיפורים בחרוזים אודות [[עשרת המבצעים]]. ===סדרות=== *[[דרכים נסתרות]]
[[קטגוריה:חסידים מתקופת אדמו"ר שליט"א|רודרמן שניאור זלמן]]
12,624

עריכות

תפריט ניווט