שיחה:אבולוציה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 4,942 בתים ,  6 בפברואר 2019
אין תקציר עריכה
תגיות: עריכה ממכשיר נייד עריכה דרך האתר הנייד
שורה 50: שורה 50:


אלו כמה הערות, אני מתנדב לתקן ולהרחיב את הערך, בצירוף מקורות, אם תהיה כאן דרישה כזו.
אלו כמה הערות, אני מתנדב לתקן ולהרחיב את הערך, בצירוף מקורות, אם תהיה כאן דרישה כזו.
:שלום לך, אני אנסה להסביר את כוונת הדברים בערך, לפי הבנתי האישית בלבד:
:1. פסקת אבולוציה - תיאוריה ולא הוכחה.
:• טענותיך צודקות, ומדובר בניסוח לא נכון. הרבי (למיטב ידיעתי) אינו אומר שהאבולוציה אינה תיאוריה מדעית, אלא שעלינו להכיר במגבלותיו של '''המדע עצמו'''. כל תיאוריה שאינה מוכחת אמפירית ניתנת להפרכה מעצם הגדרתה, ולכן כאשר משווים אותה לדברי התורה - מובן שאין לטעון ל"סתירה" בין התורה למדע, כיון שהתורה היא אמת מוחלטת והתיאוריה - קיימת רק עד להוכחה אחרת.
:(מסנן הספאם שלנו חוסם את כל האתרים מלבד "רשימה לבנה" מוגדרת הגדלה לפי הצורך. מעולם לא הייתה כאן בקשה לאתר שהזכרת, ולכן הוא לא נמצא ברשימה.)
:• עדות נסיונית של התפתחות מינים חדשים:
:בעולם קיימים יצורים שונים מאוד זה מזה שלא נמצאו די חוליות המקשרות ביניהם. מלבד זאת, נצפו דורות רבים של יצורים "פרימיטיביים" ביותר, כדוגמת חיידיקים וחרקים שונים, ולא נעשה בהם כל שינוי '''מהותי'''. אינני מכיר את תהליך התפתחות העמידות לאנטיביוטיקה בחיידקים, אולם האבולוציה דורשת שינויים דרסטיים בהרבה - הצמחת/היעלמות אברים שלמים! (במעבר בין עופות ליונקים למשל), מהפך מוחלט של מערכת הנשימה, הדם או ויסות חום הגוף (במעבר בין יצורי ים, זוחלים ויונקים), ועוד.
:זו טענה מרחיקת לכת שלא נמצא לה כל ביסוס.
:• את המשפט הזה גם אני לא הבנתי...
:2. פסקת הסיכוי:
:הטענה בערך היא שהמכניזם האבולוציוני שאתה מדבר עליו - במחילת כבודו - אינו עומד במבחן ההיגיון, גם אם תיאורטית הוא ייתכן.
:להמחשת העניין - משפט הקוף המקליד (ראה ערכו בויקיפדיה) אמנם מוכח מתמטית, אולם ודאי שלא נוכל להסתמך עליו בבואנו להסביר הגיונית תופעה כלשהי. ישנו גבול סטטיסטי מסויים שמתחתיו העניין מוגדר כלא סביר להתרחשות. היווצרות של יצור נמצאת הרבה מתחת לגבול זה, ובמונחים אבולוציוניים - הזמן שעבר מאז תחילת התהליך אינו מתקרב אפילו לתחום שהופך אותו לסביר.
:דבר נוסף שעלינו לקחת בחשבון: ניקח שלב תיאורטי הנמצא באמצע תהליך ההתפתחות, דוגמת הימצאות של תא ברמה מסויימת, שעליו מופעלים כוחות שונים. בכל מצב שהוא, הסיכוי שהכוחות הפועלים עליו יגרמו להתקדמות ברמת התא (הפחתת האנטרופיה שלו) קטנים בהרבה מהסיכוי שכוחות אלו יגרמו את הפעולה ההפוכה. זאת בשונה ממשפט הקוף האמור, בו כל הקשה אינה תלויה בהקשות שלפניה ושלאחריה.
:נאמר זאת במשל המפורסם - מיליארד סופות טורנדו שיתקפו מחסן גרוטאות ברזל בזו אחר זו, לא סביר שתגרומנה ליצירת מטוס מחלקי הברזל. גם אם בשלב מסויים תושג התקדמות מסויימת בכיוון זה - הרי שהסופה הבאה תגרום, קרוב לוודאי, להשמדת ההתקדמות וחזרה למצב של חוסר סדר מוחלט.
:זו דעתי הבלתי מבינה בתחום. מקווה שהייתי מובן.
:בקשר להצעתך לערוך את הערך, שים לב שבדף הראשי מוגדרת מטרת האתר כ"הפצת תורת חסידות חב"ד". זה אומר שאנו מביאים את דעת תורת החסידות בנושאים שעליהם דנים. אם תימצא סתירה בין דברי הרבי או כתביו למקורות אחרים כל שהם - תמיד דעת הרבי תהיה מכרעת (באמור אין ויכוח לגבי מי צודק בסתירה כזו, בזה כנראה שלא נסכים בקלות, אולם זו הגדרת האתר ומטרתו ואלו הנהלים כאן).
:מאחל לך חודש טוב ושמח. נשמח לראות את תגובתך. [[משתמש:יוסי ג|יוסי ג]] - [[שיחת משתמש:יוסי ג|שיחה]] 08:19, 6 בפברואר 2019 (UTC)

תפריט ניווט