שם מ"ה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
(←בעבודת ה': הרחבה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
שם מ"ה הוא גם מלשון "מה" וביטול (כלשון הפסוק "ונחנו מה"), כלומר שהוא בתכלית הביטול ולכן לא שייכת ממנו שום [[יניקת החיצונים|יניקה לחיצונים]] (בשונה משם ב"ן שממנו אפשרית יניקה לחיצונים){{הערה|שם=סא}}. | שם מ"ה הוא גם מלשון "מה" וביטול (כלשון הפסוק "ונחנו מה"), כלומר שהוא בתכלית הביטול ולכן לא שייכת ממנו שום [[יניקת החיצונים|יניקה לחיצונים]] (בשונה משם ב"ן שממנו אפשרית יניקה לחיצונים){{הערה|שם=סא}}. | ||
===שרשו=== | |||
{{שמות}} | {{שמות}} | ||
שם מ"ה שרשו בהארה היוצאת מ[[מצחא דא"ק]]{{הערה|עץ חיים שער י פרק ב ופרק ד.}}, ודוגמתו באדם - האור שנראה על פניו של אדם השמח מדבר חכמה, "חכמת אדם תאיר פניו". אמנם, הארה זו היא גילוי היוצא מן המצח, והמצח מסתיר על שורש ההארה, כך שלא מאיר ה[[עצם]] אלא רק גילוי ממנו{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaam/maamarei/ku/8/295.htm מאמרי אדמו"ר האמצעי קונטרסים, ע' רצה]. סה"מ תרס"א שם.}}. | שם מ"ה שרשו בהארה היוצאת מ[[מצחא דא"ק]]{{הערה|עץ חיים שער י פרק ב ופרק ד.}}, ודוגמתו באדם - האור שנראה על פניו של אדם השמח מדבר חכמה, "חכמת אדם תאיר פניו". אמנם, הארה זו היא גילוי היוצא מן המצח, והמצח מסתיר על שורש ההארה, כך שלא מאיר ה[[עצם]] אלא רק גילוי ממנו{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/adhaam/maamarei/ku/8/295.htm מאמרי אדמו"ר האמצעי קונטרסים, ע' רצה]. סה"מ תרס"א שם.}}. | ||