אריך אנפין: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,639 בתים ,  1 בספטמבר 2009
עריכה ראשונית
אין תקציר עריכה
 
(עריכה ראשונית)
שורה 1: שורה 1:
'''אריך אנפין''' הינו החלק התחתון של בחינת ה[[כתר עליון]]. אריך אנפין הינו הדרגה העליונה שב[[נאצלים]].
'''אריך אנפין''' הינו הפרצוף הנבנה מחיצוניות ספירת ה[[כתר]] של [[עולם האצילות]]. בכללות פרצוף זה הוא הדרגה העליונה בנאצלים, לעומת [[פרצוף]] [[עתיק יומין]], שהוא דרגה אחרונה שבמאציל.


==ענינו==
באריך נמצאים שרשי [[עשר הספירות]].
באריך נמצאים שרשי [[עשר הספירות]].
==ירידתו לעולמות בי"ע==
עגולי אריך אנפין מקיפים רגלי [[עולם העשיה]], שענין עגולי אריך אנפין הוא המקיף העליון הכולל [[אבי"ע]], ומשם יכול להשתלשל רצונו של הקב"ה גם בעולם הגשמי. והטעם שיכול להתפשט שם, כי לנגד אריך אנפין, שהוא בחינת ה[[כתר]] שלמעלה מן השתלשלות, מעלה ומטה הכל אחד. ולכן נקרא הוא בשם "אריך אנפין" כמו שנאמר "ארך אפים", שיכול להמשך גם למטה.
==לעתיד לבא==
לעתיד לבא יתגלה אריך אנפין, וזהו מה שנאמר על אלף השביעי יום שכולו ארוך, שהכוונה לגילוי [[אור אין סוף]] המלובש באריך אנפין. וזהו מה שאמרו שכסא דמלכא משיח מחזיק רכ"א לוגין, שהכוונה שהכוס הוא הכלי לגילוי [[אור אין סוף]], ויהיה בו הגילוי מבחינת אריך אנפין.
==ענינו בנפש==
ענין אריך אנפין בנפש הוא ה[[רצון]]. הרצון אינו שורה באיבר מסויים, ולראיה, שתיכף כשאדם רוצה להניע ידו, הוא מניע ידוע, שכח הרצון הוא כח כללי בנפש. לפי זה, בחינת [[אחוריים]] של אריך אנפין הוא בבחינת "כמאן דשדי בתר כתפוי"


{{לימוד}}
{{לימוד}}
1,323

עריכות

תפריט ניווט