1,323
עריכות
אין תקציר עריכה |
(עריכה ראשונית) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''אריך אנפין''' הינו | '''אריך אנפין''' הינו הפרצוף הנבנה מחיצוניות ספירת ה[[כתר]] של [[עולם האצילות]]. בכללות פרצוף זה הוא הדרגה העליונה בנאצלים, לעומת [[פרצוף]] [[עתיק יומין]], שהוא דרגה אחרונה שבמאציל. | ||
==ענינו== | |||
באריך נמצאים שרשי [[עשר הספירות]]. | באריך נמצאים שרשי [[עשר הספירות]]. | ||
==ירידתו לעולמות בי"ע== | |||
עגולי אריך אנפין מקיפים רגלי [[עולם העשיה]], שענין עגולי אריך אנפין הוא המקיף העליון הכולל [[אבי"ע]], ומשם יכול להשתלשל רצונו של הקב"ה גם בעולם הגשמי. והטעם שיכול להתפשט שם, כי לנגד אריך אנפין, שהוא בחינת ה[[כתר]] שלמעלה מן השתלשלות, מעלה ומטה הכל אחד. ולכן נקרא הוא בשם "אריך אנפין" כמו שנאמר "ארך אפים", שיכול להמשך גם למטה. | |||
==לעתיד לבא== | |||
לעתיד לבא יתגלה אריך אנפין, וזהו מה שנאמר על אלף השביעי יום שכולו ארוך, שהכוונה לגילוי [[אור אין סוף]] המלובש באריך אנפין. וזהו מה שאמרו שכסא דמלכא משיח מחזיק רכ"א לוגין, שהכוונה שהכוס הוא הכלי לגילוי [[אור אין סוף]], ויהיה בו הגילוי מבחינת אריך אנפין. | |||
==ענינו בנפש== | |||
ענין אריך אנפין בנפש הוא ה[[רצון]]. הרצון אינו שורה באיבר מסויים, ולראיה, שתיכף כשאדם רוצה להניע ידו, הוא מניע ידוע, שכח הרצון הוא כח כללי בנפש. לפי זה, בחינת [[אחוריים]] של אריך אנפין הוא בבחינת "כמאן דשדי בתר כתפוי" | |||
{{לימוד}} | {{לימוד}} |
עריכות