שמותיו של הקב"ה: הבדלים בין גרסאות בדף
קפיצה לניווט
קפיצה לחיפוש
←שבעה שמות שאינם נמחקים
(Cat-a-lot: העביר מקטגוריה:ערכים בחסידות לקטגוריה:חסידות) |
|||
שורה 13: | שורה 13: | ||
[[שם הוי"ה]] הוא ה[[פנימיות]] של כל השמות שהם הכלים. כי הוא בבחינת ה[[אורות]] המתלבשים בתוך ה[[כלים]]. כך בבחינת [[שם א"ל]] שהוא השם שבכלי החסד, הנה בבחינת האור הנמשך מ[[אין סוף ברוך הוא]] להתלבש בו הוא בחינת [[שם הוי"ה]]. וכן גם בבחינת [[שם אלהי"ם]] שבכלי הגבורה מתלבש בתוכו [[שם הוי"ה]] שהוא בבחינת האור המתלבש בתוך הכלים. ועל דרך זה בכל השמות שאינן נמחקין שהם בבחינת ה[[כלים]], ו[[שם הוי"ה]] הוא בבחינת ה[[אורות]] המתלבשים בהן. ולכן [[שם הוי"ה]] מצטרף עם כל השמות כמו שנאמר "ביום עשות הוי"ה אלקים ארץ ושמים", וכן "הוי"ה צבאות" וכו', מפני שבחינת [[שם הוי"ה]] הוא הממשיך את ה[[אור אין סוף]] להתלבש בשמות אלהי"ם וצבאו"ת שהם הכלים, שהוא ה[[ממוצע]] בין אורות וכלים, ולכך הוא המחבר האורות עם הכלים. | [[שם הוי"ה]] הוא ה[[פנימיות]] של כל השמות שהם הכלים. כי הוא בבחינת ה[[אורות]] המתלבשים בתוך ה[[כלים]]. כך בבחינת [[שם א"ל]] שהוא השם שבכלי החסד, הנה בבחינת האור הנמשך מ[[אין סוף ברוך הוא]] להתלבש בו הוא בחינת [[שם הוי"ה]]. וכן גם בבחינת [[שם אלהי"ם]] שבכלי הגבורה מתלבש בתוכו [[שם הוי"ה]] שהוא בבחינת האור המתלבש בתוך הכלים. ועל דרך זה בכל השמות שאינן נמחקין שהם בבחינת ה[[כלים]], ו[[שם הוי"ה]] הוא בבחינת ה[[אורות]] המתלבשים בהן. ולכן [[שם הוי"ה]] מצטרף עם כל השמות כמו שנאמר "ביום עשות הוי"ה אלקים ארץ ושמים", וכן "הוי"ה צבאות" וכו', מפני שבחינת [[שם הוי"ה]] הוא הממשיך את ה[[אור אין סוף]] להתלבש בשמות אלהי"ם וצבאו"ת שהם הכלים, שהוא ה[[ממוצע]] בין אורות וכלים, ולכך הוא המחבר האורות עם הכלים. | ||
== | ==שבעה שמות שאינם נמחקים== | ||
על פי [[תורת הנגלה]], ישנם | על פי [[תורת הנגלה]], ישנם שבעה שמות שאינם נמחקים: שם [[הוי"ה]] שהוא שם [[אדנ"י]], שם [[א"ל]], שם [[אלו"ה]], שם [[אלהי"ם]], שם [[אהי"ה]], שם [[שד"י]], שם [[צבאו"ת]]. | ||
מבואר כי בכללות | מבואר כי בכללות שמות אלו הם שמות של ה[[כלים]] של [[עשר ספירות]] של [[עולם האצילות]]. בפרטות מבואר כי שם [[א"ל]] קשור לספירת ה[[חסד]], כמו שנאמר "חסד אל כל היום". שם [[אלהי"ם]] קשור לספירת ה[[גבורה]], שכידוע שם [[אלהי"ם]] הוא מידת הדין לעומת שם [[הוי"ה]] שהוא מידת ה[[חסד]]. שם [[הוי"ה]] הוא בספירת ה[[תפארת]], שהיא המשכה ממקום גבוה, ששם [[הוי"ה]] הוא שמו המיוחד של הקב"ה, ועל ידיו ספירת ה[[תפארת]] מאחדת הפכים. [[שם צבאו"ת]] מכוון כנגד ספירות [[נצח והוד]]. שם [[שד"י]] מכוון כנגד ספירת ה[[יסוד]]. שם [[אדנ"י]] מכוון כנגד ספירת ה[[מלכות]]. | ||
==שמות מצורפים== | ==שמות מצורפים== |