צמצום הראשון: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 13 בתים ,  31 באוגוסט 2009
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 2: שורה 2:


==עניין הצמצום==
==עניין הצמצום==
עניין ה[[צמצום]] היה ב[[אור אין סוף]], שהאור נכלל במאור. ועניינו, כי לפי שאין העולמות יכולים לקבל גילוי [[אור אין סוף]] כמו שהוא בעצמותו, והיו בטלים במציאות ממש כו', לכך צמצם האור שיוכלל במאור (להיות רק בכח ולא בפועל) ויתעלם בו שלא יהיה גילוי האור רק המאור. ב[[מאור]] שהוא אין סוף עצמו לא שייך צמצום ולא העלם, ואדרבה המאור הוא בהתגלות, ולכן אפילו תנוקות יודעים שיש שם אלוה מצוי, אף שאין בהם השגה ותפיסה איך ומה. ואף שאין בהם גילוי האור, מכל מקום המאור עצמו נמצא למטה כמו למעלה.
עניין ה[[צמצום]] היה ב[[אור אין סוף]], שהאור נכלל במאור. ועניינו, כי לפי שאין העולמות יכולים לקבל גילוי [[אור אין סוף]] כמו שהוא בעצמותו, והיו בטלים במציאות ממש, לכך צמצם האור שיוכלל במאור (להיות רק בכח ולא בפועל) ויתעלם בו שלא יהיה גילוי האור רק המאור. ב[[מאור]] שהוא אין סוף עצמו לא שייך צמצום ולא העלם, ואדרבה המאור הוא בהתגלות, ולכן אפילו תנוקות יודעים שיש שם אלוה מצוי, אף שאין בהם השגה ותפיסה איך ומה. ואף שאין בהם גילוי האור, מכל מקום המאור עצמו נמצא למטה כמו למעלה.


==ביאור הצמצום על פי חסידות==
==ביאור הצמצום על פי חסידות==
שורה 8: שורה 8:


==הצמצום והרשימו==
==הצמצום והרשימו==
לאחר הצמצום של [[אור אין סוף]] נוצר ה[[רשימו]] וממנו נמשך ה[[קו]]. הארת ה[[קו]] מאיר בכל עולם לפי ערכו אך ה[[רשימו]] היא בחינת הכוללת לכל העולמות. אור ה[[עיגול]] ואור ה[[קו]] הם שורשם של אור ה[[סובב]] ואור ה[[ממלא]].
לאחר הצמצום של [[אור אין סוף]] נוצר ה[[רשימו]] וממנו נמשך ה[[קו]]. אור הקו מאיר בכל עולם לפי ערכו אך ה[[רשימו]] היא בחינה כוללת לכל העולמות.
 
אור ה[[עיגול]] ואור ה[[קו]] הם שורשם של אור ה[[סובב]] ואור ה[[ממלא]].


==צמצום כפשוטו או לא כפשוטו==
==צמצום כפשוטו או לא כפשוטו==

תפריט ניווט