1,323
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
אדם קדמון (א"ק) - הוא שם התואר והמעלה של העולם העומד בראשית [[סדר השתלשלות]], לאחר [[ | אדם קדמון (א"ק) - הוא שם התואר והמעלה של העולם העומד בראשית [[סדר השתלשלות]], לאחר ה[[צמצום]] הראשון. ובאופן יחסי הוא בחינת בריאה בהשתלשלות הכללית ("אדם דבריאה דכללות"). כי לגבי [[אור אין סוף]], גם א"ק - אדם דבריאה יחשב. | ||
ואף על פי כן, הוא מופשט לגמרי, ובבחינת אין סוף - לגבי [[עולם האצילות]]. עד שהתהוות חכמה ובינה דאצילות נחשב כ[[יש מאין]] בהתהוותו על ידי צמצום א"ק. | ואף על פי כן, הוא מופשט לגמרי, ובבחינת אין סוף - לגבי [[עולם האצילות]]. עד שהתהוות חכמה ובינה דאצילות נחשב כ[[יש מאין]] בהתהוותו על ידי צמצום א"ק. | ||
אדם קדמון הוא הפרצוף הראשון שהאצילו המאציל העליון ב"ה אחר הצמצום. | אדם קדמון הוא הפרצוף הראשון שהאצילו המאציל העליון ב"ה אחר הצמצום. | ||
==שמו== | |||
אדם נקרא בתואר אדם קדמון שהוא צירוף ב' תיבות: תואר אדם מורה על הסדר וההגדרה, כמשל האדם שהוא בציור מוגדר - ראש, רגל וכדו', ותואר [[קדמון]] מורה על היותו קדום לכל, ומופשט מכל גדר. | |||
==עניינו== | |||
גודל ההפשטה במדריגת א"ק יובן מידיעת והבנת מקומו של א"ק במערכת ההשתלשלות הכללית. והוא, שהספירות בעולם האצילות יש בהם התחלקות; [[חסד]] בפני עצמו ו[[גבורה]] בפני עצמו וכו', להיותם [[אורות]] ב[[כלים]] ומוגדרים במדה וגבול. | גודל ההפשטה במדריגת א"ק יובן מידיעת והבנת מקומו של א"ק במערכת ההשתלשלות הכללית. והוא, שהספירות בעולם האצילות יש בהם התחלקות; [[חסד]] בפני עצמו ו[[גבורה]] בפני עצמו וכו', להיותם [[אורות]] ב[[כלים]] ומוגדרים במדה וגבול. | ||
עריכות