1,323
עריכות
(בתהליך עריכה) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''שבירת הכלים''' הוא מונח יסודי בקבלה המתארת את שבירת הכלים של [[עולם התוהו]] ונפילתם. | '''שבירת הכלים''' הוא מונח יסודי בקבלה המתארת את שבירת הכלים של [[עולם התוהו]] ונפילתם. לאחר שבירת הכלים, ירדו האורות של עולם התוהו לעולמות [[בי"ע]], ועל ידי עבודת האדם הם מתקנים ועולים ל[[עולם התיקון]], עולם האצילות. | ||
שורה 7: | שורה 7: | ||
עניינו [[עולם התוהו]] הוא אורות מרובים בכלים מועטים, בניגוד לעולם ה[[תיקון]] בו יש אורות מועטים בכלים רבים. ומשום כך כל ספירה מ[[עשר הספירות]] הופיעה בו במלא עוצמתה, ולא נתנה מקום לספירה השניה. לדוגמא מידת ה[[חסד]] התגלתה ולא נתנה מקום להתגלות מידת ה[[גבורה]], וכן מידת הגבורה לא נתנה מקום למידת החסד. | עניינו [[עולם התוהו]] הוא אורות מרובים בכלים מועטים, בניגוד לעולם ה[[תיקון]] בו יש אורות מועטים בכלים רבים. ומשום כך כל ספירה מ[[עשר הספירות]] הופיעה בו במלא עוצמתה, ולא נתנה מקום לספירה השניה. לדוגמא מידת ה[[חסד]] התגלתה ולא נתנה מקום להתגלות מידת ה[[גבורה]], וכן מידת הגבורה לא נתנה מקום למידת החסד. | ||
באופן אחר מבואר כי היו בבחינת רצוא בלבד ולא בבחינת שוב, ואין קיום לבחינה זו. | באופן אחר מבואר כי היו בבחינת רצוא בלבד ולא בבחינת שוב, ואין קיום לבחינה זו. הספירות של עולם התוהו הרג | ||
כתוצאה מההתנגשות הרוחנית הזו בין המידות השונות (או בביטוי קצת שונה - אורות מרובים בכלים מועטים) נשברו הכלים ונפלו לעולמות הנמוכים יותר, ומהם נוצרו הקליפות וכוחות ההסתר. | כתוצאה מההתנגשות הרוחנית הזו בין המידות השונות (או בביטוי קצת שונה - אורות מרובים בכלים מועטים) נשברו הכלים ונפלו לעולמות הנמוכים יותר, ומהם נוצרו הקליפות וכוחות ההסתר. | ||
==מקום השבירה== | ==מקום השבירה== | ||
שבירת הכלים היא רק בעולם התוהו, שהוא [[עולם הנקודים]], שהוא כנגד [[שם ס"ג]] שהוא כנגד [[ספירת הבינה]]. וטעם הדבר ששבירת הכלים היא בספירת הבינה, משום שה[[חכמה]] הוא בבחינת ביטול, וסיבת השבירה לא היה מבחינת [[ישות]] כמו "אנא אמלוך". | |||
שבירת הכלים היא רק בעולם התוהו, שהוא [[עולם הנקודים]], שהוא כנגד [[שם ס"ג]] שהוא כנגד [[ספירת הבינה]]. וטעם הדבר | |||
ובפרטיות של [[עולם התוהו]] הייתה שבירת הכלים רק בשבע המידות התחתונות, ולא בג' ראשים. ותחלת השביר היא בספירת ה[[דעת]] של עולם התוהו שזה ענין המלך הראשון של [[עולם התוהו]] שנקרא בשם בלע. | ובפרטיות של [[עולם התוהו]] הייתה שבירת הכלים רק בשבע המידות התחתונות, ולא בג' ראשים. ותחלת השביר היא בספירת ה[[דעת]] של עולם התוהו שזה ענין המלך הראשון של [[עולם התוהו]] שנקרא בשם בלע. | ||
שורה 24: | שורה 21: | ||
והנה כאשר ירדו הכלים והנצוצות מאת פניו ית' לפי גודל הירידה כך נעשה בהם הפירוד והרבוי. וכל שעדיין לא ירדו כ"כ אזי לא הי' הפירוד כ"כ כי כל הקרוב קרוב יותר אליו ית' יש בו יותר הבטול והאחדות וכל שנתרחקו יותר אזי נעשה בהן יותר הפירוד והרבוי ונמצא כשנפלו למטה בעשייה נעשה הפירוד והרבוי ביותר | והנה כאשר ירדו הכלים והנצוצות מאת פניו ית' לפי גודל הירידה כך נעשה בהם הפירוד והרבוי. וכל שעדיין לא ירדו כ"כ אזי לא הי' הפירוד כ"כ כי כל הקרוב קרוב יותר אליו ית' יש בו יותר הבטול והאחדות וכל שנתרחקו יותר אזי נעשה בהן יותר הפירוד והרבוי ונמצא כשנפלו למטה בעשייה נעשה הפירוד והרבוי ביותר | ||
כללות הניצוצות שנפלו בשבירה הם [[רפ"ח ניצוצים]], | כללות הניצוצות שנפלו בשבירה הם [[רפ"ח ניצוצים]]. מספר [[רפ"ח ניצוצים]] הוא בחינת הפירוד של הניצוצים שנפלו כפי שהיו באצילות שזהו ראשית ירידתם, אבל אחר כך כשנפל לעולם הבריאה כל ניצוץ מרפ"ח ניצוצים נתחלק לחלקים רבים, וכשנפלו מבריאה ליצירה נתחלקו יותר, וכך גם בעולם העשיה. | ||
==הטעם בשבירת הכלים== | ==הטעם בשבירת הכלים== |
עריכות