כתר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 230 בתים ,  1 באוקטובר 2018
אין תקציר עריכה
שורה 13: שורה 13:


וכך בנמשל באלוקות, בכללות קיימות שתי בחינות: עצם האלוקות שלמעלה מעולמות נקרא כתר{{הערה|הכח האלקי המקיף, שלמעלה מהעולמות. ונקרא כתר דוגמת כתר המלך, שמצד אחד אינו כלל חלק מגוף המלך, אך מצד שני לא זו בלבד שהוא למעלה מהמלך אלא עוד זאת שהוא הדבר שעושה את המלך למלך}}, והכח האלקי המתלבש בעולמות{{הערה|בסדר ההשתלשלות, הכולל את ארבעת העולמות אצילות, בריאה, יצירה, ועשיה}}, אך בפרטיות בכתר עצמו שני עניינים: פנימיות הכתר{{הערה|פנימיות הרצון}} הנקראת עתיק יומין, וחיצוניות הכתר{{הערה|חיצוניות הרצון}}
וכך בנמשל באלוקות, בכללות קיימות שתי בחינות: עצם האלוקות שלמעלה מעולמות נקרא כתר{{הערה|הכח האלקי המקיף, שלמעלה מהעולמות. ונקרא כתר דוגמת כתר המלך, שמצד אחד אינו כלל חלק מגוף המלך, אך מצד שני לא זו בלבד שהוא למעלה מהמלך אלא עוד זאת שהוא הדבר שעושה את המלך למלך}}, והכח האלקי המתלבש בעולמות{{הערה|בסדר ההשתלשלות, הכולל את ארבעת העולמות אצילות, בריאה, יצירה, ועשיה}}, אך בפרטיות בכתר עצמו שני עניינים: פנימיות הכתר{{הערה|פנימיות הרצון}} הנקראת עתיק יומין, וחיצוניות הכתר{{הערה|חיצוניות הרצון}}
בפרטיות עוד יותר גם בחיצוניות הכתר (חיצוניות הרצון) יש שני עניינים: רצון העליון (שורש התורה ומצוות), ואריך אנפין (שורש העולמות).


==פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר==
==פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט