כתר: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,589 בתים ,  1 באוקטובר 2018
שורה 9: שורה 9:


בניגוד לשאר הספירות אשר לכל אחד יש אור פנימי מסויים, אור הכתר מקיף מלמעלה ונמצא בשווה בשאר הספירות. ענין ספירת הכתר בנפש קשור בתענוג וברצון שהן מידות כלליות שאינם באיבר מסויים.
בניגוד לשאר הספירות אשר לכל אחד יש אור פנימי מסויים, אור הכתר מקיף מלמעלה ונמצא בשווה בשאר הספירות. ענין ספירת הכתר בנפש קשור בתענוג וברצון שהן מידות כלליות שאינם באיבר מסויים.
ויובן על פי משל מנפש האדם: בכללות הנפש קיימים שני עניינים: עצם הנפש (הנפש עצמה, מה שהיא רוצה, רצון הנפש, כי הרצון אינו אלא המשכת הנפש עצמה) וכוחותיה  (שכל ורגש), אך בפרטיות גם בעצם הנפש (ברצון) ישנם שני עניינים: מה רוצים, ולמה רוצים. שני עניינים אלו נקראים בחסידות חיצוניות הרצון ופנימיות הרצון.
וכך בנמשל באלוקות, בכללות קיימות שתי בחינות: עצם האלוקות שלמעלה מעולמות נקרא כתר (הכח האלקי המקיף, שלמעלה מהעולמות. ונקרא כתר דוגמת כתר המלך, שמצד אחד אינו כלל חלק מגוף המלך, אך מצד שני לא זו בלבד שהוא למעלה מהמלך אלא עוד זאת שהוא הדבר שעושה את המלך למלך), והכח האלקי המתלבש בעולמות (בסדר ההשתלשלות, הכולל את ארבעת העולמות אצילות, בריאה, יצירה, ועשיה), אך בפרטיות בכתר עצמו שני עניינים: פנימיות הכתר (פנימיות הרצון) הנקראת עתיק יומין, וחיצוניות הכתר (חיצוניות הרצון).
בפרטיות עוד יותר גם בחיצוניות הכתר (חיצוניות הרצון) יש שני עניינים: רצון העליון (שורש התורה ומצוות), ואריך אנפין (שורש העולמות).


==פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר==
==פנימיות הכתר וחיצוניות הכתר==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט