יואל טייטלבוים: הבדלים בין גרסאות בדף

דיוק ביחידות
(דיוק ביחידות)
שורה 28: שורה 28:
מסופר כי באחד מהשנים, בחג ה[[פורים]], עלו כמה בני בליעל לשולחנו של האדמו"ר מסאטמאר, וברצונם ל"שמח" את הקהל ב"[[מילתא דבדיחותא]]" חיקו את תנועותיו הקדושות של הרבי. תגובת האדמו"ר מסאטמאר היתה קיצונית: הוא החוויר ביותר, ודומה היה כי עוד רגע קט ומתעלף. בראות הגבאים מחזה מפחיד זה, ניגשו אל השולחן והשליכו החוצה את אותם אנשים מפוקפקים.
מסופר כי באחד מהשנים, בחג ה[[פורים]], עלו כמה בני בליעל לשולחנו של האדמו"ר מסאטמאר, וברצונם ל"שמח" את הקהל ב"[[מילתא דבדיחותא]]" חיקו את תנועותיו הקדושות של הרבי. תגובת האדמו"ר מסאטמאר היתה קיצונית: הוא החוויר ביותר, ודומה היה כי עוד רגע קט ומתעלף. בראות הגבאים מחזה מפחיד זה, ניגשו אל השולחן והשליכו החוצה את אותם אנשים מפוקפקים.


הרבי התבטא{{הערה|מובא בספר '[[בסוד שיח]]'}} ב'[[יחידות]]', כי:"מעוררי המחלוקת הם ה[[דתן ואבירם]]!"
הרבי התבטא{{הערה|מובא בספר '[[בסוד שיח]]'}} ב'[[יחידות]]', כי:" בערך בלשון: "איך מיט אים זיינען זייער גוט נאר וואס דען אז זיי האבן זיך אריינגעמישט דתן ואבירם") = אני והוא מסתדרים טוב רק שהתערבו [[דתן ואבירם]]!"


ב'[[יחידות]]'{{הערה|ראה בספר '[[בין אור לחושך]]' עמוד 31}} עם הרב [[שניאור חיים גוטניק]] אמר הרבי:"ישנם שלושה בדורנו שלא יתנו לדור להגיע למצב של "[[כולו חייב]]"{{הערה|ע"פ מ"ש ב[[מסכת סנהדרין]] דף צ"ח ע' א' "אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי '''או כולו חייב'''"}}; הרה"ק יואל מסאטמר, הרב קצנלבויגן, ומ.מ.ש." (כאן נקב בשמו הק').
ב'[[יחידות]]'{{הערה|ראה בספר '[[בין אור לחושך]]' עמוד 31}} עם הרב [[שניאור חיים גוטניק]] אמר הרבי:"ישנם שלושה בדורנו שלא יתנו לדור להגיע למצב של "[[כולו חייב]]"{{הערה|ע"פ מ"ש ב[[מסכת סנהדרין]] דף צ"ח ע' א' "אין בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי '''או כולו חייב'''"}}; הרה"ק יואל מסאטמר, הרב קצנלבויגן, ומ.מ.ש." (כאן נקב בשמו הק').
שורה 49: שורה 49:
*[[שלום דובער וולפא]], '''[[שמן ששון מחבריך]]'''
*[[שלום דובער וולפא]], '''[[שמן ששון מחבריך]]'''
*'''[[שיח שרפי קודש]]'''
*'''[[שיח שרפי קודש]]'''
*'''[[בסוד שיח]]'''
*'''[[ביחידות להרב יאלעס ז"ל בסוד שיח]]'''


== קישורים חיצונים ==
== קישורים חיצונים ==
משתמש אלמוני