שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 203 בתים ,  18:26, 9 במאי 2018
אין תקציר עריכה
[[תמונה:שלום גוטניק.jpg|left|thumb|250px|הרב שלום דובער גוטניק]]
הרב '''שלום דובער גוטניק''' היה ראש ישיבת חב"ד במולברן, נפטר ב[[כ"ד אייר]] [[תשע"ח]].==תולדות חייו== נולד לאביו ר' [[מרדכי זאב גוטניק]] בשנת [[תרפ"ד]] כאשר עדיין גרו בטארשצה.
בן שלוש היה שלום דובער הצעיר, כשהם עזבו את [[רוסיה]] לארץ הקודש ומשם היגרו ל[[לונדון]].
טרגדיה קשה אירעה באותם ימים במנטרה שבשוייץ כאשר חתנו של הרב באטשקא נהרג מפגיעת רכבת. מי שהמשיך להחזיק את המקום היה הרב שלום דובער גוטניק שהמשיך בשיעורי הגמרא ואף כיהן כר"מ.
===חזרה ללונדון===
לאחר כשנה החליט הרב גוטניק לחזור ללונדון, שם המשיך את פעילותו המבורכת בהרבצת התורה ואף התקבל לרב [[בית הכנסת]] "חברה ש"ס".
בשלהי [[תש"ח]] זכה הרב גוטניק להיכנס בפעם הראשונה ל'[[יחידות]]' אצל [[אדמו"ר הריי"צ]] יחד עם אמו. היה זה ערב בואם לאוסטרליה, כאשר בדרך לאוסטרליה נסעו דרך ניו יורק על מנת לזכות ולהיפגש עם הרבי בפעם הראשונה.
===באוסטרליה===
לאחר שהות של מספר שבועות בניו יורק - שם התארחו אצל ר' [[מרדכי טלישבסקי]] - נסע הרב גוטניק עם אמו לאוסטרליה.
ביתם של הרב שלום דובער גוטניק ורעייתו הפך עד מהרה לבית של הפצת תורה ויהדות. בביתם הפרטי החלו שיעורי חסידות ו"חדר" לילדים.
===בראשות הישיבה במלבורן===
בתוך חודשיים מאז חתונתו של הרב גוטניק, התכנס הגרעין הראשון של [[אנ"ש]] באוסטרליה לישיבת חירום כדי לראות מה אפשר לעשות כדי להפיח רוח חיים בפעילות ובביסוס הישיבה על מנת לקרב את בני הנוער. אחת ההחלטות שהתקבלו פה אחד באותה ישיבה, הייתה למנות את הרב שלום דובער גוטניק לראש הישיבה.
בשנת [[תשכ"ג]] הגיע הרב גוטניק לארה"ב לביקור אצל הרבי. בין ההוראות שקיבל מהרבי באותם ימים, להסתובב באירופה ולבקר במוסדות חב"ד ולחזקם. כך אכן עשה בחזרתו מהרבי לביתו. הוא עצר באירופה ועבר בקרב מוסדות רבים, חיזקם ועודדם להמשיך בעבודתם, עבודת הקודש.
===פטירתו===
נפטר ב[[כ"ד אייר]] [[תשע"ח]] בגיל 94.
==משפחתו==
*אחיו, הרב [[שניאור חיים גוטניק]], רב הקהילה היהודית במלבורן אוסטרליה, והרב הצבאי הראשי במדינה.
11,334

עריכות

תפריט ניווט