שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 245 בתים ,  18:41, 8 במאי 2018
אין תקציר עריכה
[[קובץ:ר' אלחנן ווסארמאן.jpeg|ממוזער|הרב אלחנן בונים וסרמן הי"ד]]הרב אלחנן בונים וסרמן הי"ד (ו' שבט ה'תרל"ה - י"א בתמוז ה'תש"א) היה ראש ישיבה בולט באירופה בין מלחמות העולם בכמה מקומות: ברנוביץ', אמציסלאב<ref>במקומות שונים{{הערה|ראה בספר זכרונותי להרב [[נחום שמריהו ששונקין</ref> בריסק ועוד ועוד ]]}}, וממנהיגי [[אגודת ישראל]].
היה תלמידם המובהק של ר' [[חיים סולובייצ'יק]] מבריסק מ[[בריסק]] והו"[[החפץ חיים]]". מחבר "קובץ שיעורים" על התלמוד וספרים נוספים. נספה בשואה.
==תולדות חיים==
נולד בעיר בירז' בליטא. בשנת ה'[[תר"ן ]] עברה משפחתו לבויסק שבלטביה. למד בישיבת טלז אצל רבי [[שמעון שקופ ]] ואצל הרב אליעזר גורדון. בחופשות שבהן שהה בביתו למד בחברותא עם רב העיר דאז, הרב [[אברהם יצחק הכהן קוק]]. אחר מספר שנים שם פנה ללמוד אצל הרב [[חיים סולובייצ'יק]] מבריסק. בשנת ה'[[תרנ"ט ]] (1899למניינם) התחתן עם בתו של הרב מאיר אטלס, רבה של סלנט באותה העת. בשנים ה'[[תרס"ג ]]- ה'[[תרס"ד ]] ייסד את ישיבת אמצ'יסלב ברוסיה. בשנת [[תרס"ז ]] הגיע לראדין, למד ב"כולל קדשים" אצל [[החפץ חיים ]] והיה לאחד מתלמידיו המובהקים.
בשנת [[תר"ע ]] (1910למניינם) קיבל עליו את משרת ראש הישיבה בבריסק, מקום מושבו של רבו הרב [[חיים סולובייצ'יק]]. בשנת [[תרפ"א ]] (1921למניינם) נתמנה לעמוד בראש ישיבת "אהל תורה" בברנוביץ'.
נרצח על ידי הנאצים ב[[י"א תמוז]] [[תש"א]].
==קשריו עם אדמו"רי חב"ד==
{{ערך חסר}}
על שמו נקראת ישיבת "[[ישיבת אור אלחנן חב"ד]]" בלוס אנג'לס. הישיבה הוקמה על ידי בנו רבי אלעזר שמחה, וערה לבעלות חב"דית בשנת תשל"ח בתנאי ששמה יישמר.
בספרו "עקבתא דמשיחא", מתאר את תקופתנו כתקופת הגאולה, לאחר המאורעות האיומות שהיו בשואה.

תפריט ניווט