דוד צבי הילמן: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
שורה 18: שורה 18:
בצעירותו ביקר הרבה המשפיע הרב [[חיים שאול ברוק]] באותה תקופה למד בישיבת פוניבז', ונמנה עם עשרים הבחורים הראשונים שלה, וגם בזקנתו זכר לטובה את המשפיע, ואף התראיין לרב [[מנחם מענדל קסטל]] לספר עליו.
בצעירותו ביקר הרבה המשפיע הרב [[חיים שאול ברוק]] באותה תקופה למד בישיבת פוניבז', ונמנה עם עשרים הבחורים הראשונים שלה, וגם בזקנתו זכר לטובה את המשפיע, ואף התראיין לרב [[מנחם מענדל קסטל]] לספר עליו.


היה תלמיד של הגאון הרב [[חיים נאה]] שאף מצטט אותו בכבוד גדול<ref>שיעור מקוה (ירושלים תשי"א) עמ' קסח "העירני ע"ז ידידי הב' החו"ב נפלא עדיו לגאון מו"ה דוד צבי הילמן שליט"א" </ref>, ואף כתב לו מכתבי ידידות, עם תוארים מפליגים בעודו עדיין בחור <ref>מכתב מ כ"ג ניסן תשי"א, נמצא כאן בתור תמונה.</ref>, "הרב המצויין בקי בחדושי תורה, עדיו לגאון, אין גומרין עליו את ההלל, כו' כבוד שם תפארתו, מורנו הרב דוד צבי הלמן שליט"א, שלומו ישנא (יתנשא) לעד אמן".
היה תלמיד של הגאון הרב [[חיים נאה]] שאף מצטט אותו בכבוד גדול<ref>שיעור מקוה (ירושלים תשי"א) עמ' קסח</ref>:"העירני על זה ידידי הבחור החכם ובקי נפלא עדיו לגאון מו"ה דוד צבי הילמן שליט"א", ואף כתב לו מכתבי ידידות בחידושי תורה, עם תארים מפליגים בעודו עדיין בחור <ref>מכתב מ כ"ג ניסן תשי"א, נמצא כאן בתור תמונה.</ref>, "הרב המצויין בקי בחדושי תורה, עדיו לגאון, אין גומרין עליו את ההלל, כו' כבוד שם תפארתו, מורנו הרב דוד צבי הלמן שליט"א, שלומו ישנא (יתנשא) לעד אמן".


אך כשחש הרב נאה שתלמידו סוטה מדרך חסידות חב"ד לדרך המתנגדים, גער בו שאין דרך חסידים לדבר בשבח ובמעלות עצמו<ref>מכתב מ כ"ג ניסן תשי"א, נמצא כאן בתור תמונה.</ref>: ומאד תמיהני עליך שספגת מדות המתנגדים, שכתבת '''עד כאן לאמיתה של תורה''', כן דרכם על כל חידוש הערב להם (כותבים תואר כמו) "והמכה בפטיש הוא", "קרוב לאמת", "אז אמת גמור"  וכו', לא כן אתנו החסידים יודעים סך ערכנו, "והמצודה פרושה כו'", אמנם יכולים להחליט על מה שאינו אמת, כיון שנראה לעין שהוא פטפוט, אך לאידך גיסא להשתבח שכיוון אל האמת זה מעשה מתנגד וד"ל.
אך כשחש הרב נאה שתלמידו סוטה מדרך חסידות חב"ד לדרך המתנגדים, גער בו שאין דרך חסידים לדבר בשבח ובמעלות עצמו<ref>מכתב מ כ"ג ניסן תשי"א, נמצא כאן בתור תמונה.</ref>: ומאד תמיהני עליך שספגת מדות המתנגדים, שכתבת '''עד כאן לאמיתה של תורה''', כן דרכם על כל חידוש הערב להם (כותבים תואר כמו) "והמכה בפטיש הוא", "קרוב לאמת", "אז אמת גמור"  וכו', לא כן אתנו החסידים יודעים סך ערכנו, "והמצודה פרושה כו'", אמנם יכולים להחליט על מה שאינו אמת, כיון שנראה לעין שהוא פטפוט, אך לאידך גיסא להשתבח שכיוון אל האמת זה מעשה מתנגד וד"ל.
6,031

עריכות

תפריט ניווט