שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
עריכה
[[קובץ:תלמוד תורה חב''ד גילה ירושלים.JPG|שמאל|ממוזער|250px|תלמוד תורה חב''ד גילה ירושלים]]
[[קובץ:גילה תלמידים בכינוס.jpg|שמאל|ממוזער|250px|תלמידים בכינוס בתלמוד תורה]]
'''[[תלמוד תורה]] נער ישראל''', הוא שמו של מוסד החינוך החבחינוך חב"די לבנים בשכונת [[גילה]] ב[[ירושלים]]. בתלמוד תורה שנוסד בשנת [[תשמ"ו]] ישנם . המוסד מכיל כיום ([[תשע"ח]]) כמאה תלמידים הלומדים בכיתות מכינה עד ו'.
==היסטוריית המוסדהיסטוריה==בשנת [[תשמ"ו]] הורה [[הרבי]] במכתב לרב [[הירש פרבר]] , מנהל ה[[בית חב"ד]] בשכונת גילה , להתמקד בנושא החינוך, "וזה ישבית אויב ומתנקם". בעקבות הוראה זו, הוא הקים הרב פרפר את התלמוד תורה יחד עם עשרים ילדים שלמדו בדירות שכורות, ועברו ממקום למקום. עם התרבות התלמידים, קיבל התלמוד תורה מבנה מהעירייה ולאחר זמן קצר נעשה אף הוא נעשה צפוף מידי. בשנת [[תשס"ה]] הועבר מבנה בית הספר הממלכתי ד' שממוקם במרכז שכונת גילה לידי התלמוד תורה. ובסיוע העסקן החבד"י הרב יעקב הלפרין מעריית ירושלים נערך שיפוץ הכולל הכשרת מגרשים.
לאחר מספר שניםבשנת [[תשע"ז]] מונה הרב בועז אהרון למנהל התלמוד תורה, עם התרבותם דבר שהעלה את הרמה התפקודית של מספר הילדים קיבל התלמוד תורה מבנה מהעיריההמוסד בצורה משמעותית. הרב אהרון קידם בניית "חדר דיאלוג" בו משוחחים מורים ותלמידים על כישורי חיים ואהבת ישראל. אך לאחר זמן קצר הוא נעשה צפוף מידיפרויקטים נוספים צפויים להתפתח.
בשנת [[תשס"ה]] הועבר מבנה בית הספר הממלכתי ד' שממוקם במרכז שכונת גילה לידי ==פעילויות יחודיות==במסגרת התלמוד תורהנעשים מגוון פעילויות. ובסיוע העסקן החבד"י הרב יעקב הלפרין מעריית ירושלים נערך שיפוץ הכולל הכשרת מגרשים. בשנת אליהו קריצ'בסקי, בסיוע [[תשע"זרשת אוהלי יוסף יצחק|הרשת]] הרב בועז אהרון, הגיע מהעיר [[אלעד]] לשמש כמנהל התלמוד תורהמפעיל במהלך השנה מבצעים שונים, כגון "מבצע תפילה". בתקופות החגים, בשיתוף עם בית חב"ד בגילה, יוצאים התלמידים בחנוכה ובפורים לשמח קשישים בבתי אבות ובמעונות. מידי שבוע יוצאים תלמידי הכיתות הגבוהות לשטח חקלאי, בגן הבוטני,, ללמוד על חקלאות, דבר שהעלה את הרמה התפקודית של המוסד בצורה משמעותיתכולל התנסות מעשיתבתלמוד תורה תלמוד התורה מפעיל גם נמצאת "ספריה חסידית"לטובת התלמידים, המכילה מאות ספרים.
==צוות התלמוד תורה==
;ניהול:
*מנהל התלמוד תורה - הרב בועז אהרון
 
*רב התלמוד תורה - הרב רפאל ציקוושילי
;מחנכים:* כיתת מכינה - הרב יקיר רדי.
* כיתה א' - הרב עומרי כורך, המורה פריידי כהן.
* כיתה ב' - הרב יהודה הירץ.
* כיתה ה' - הרב שימי ברוידא
;מורים מקצועיים:
* הרב יעקב דיין.
* הרב אלירן סומך
* הרב ישראל כהן.
;אנשי צוות:
* מזכירה - רבקה עמרמי.
* יועץ חינוכי - דרור ברק כהן.
* פסיכולוג - גסטי
* מורת שילוב - מרייאשה קוק.
 
 
מנהלי בית הספר בעבר: הרב [[יצחק חביב]], הרב דוד דהן. הרב דוד קרישנזפט.
 
==פעילויות יחודיות==
* הרב אליהו קריצ'בסקי בסיוע [[רשת אוהלי יוסף יצחק|הרשת]] מפעיל במהלך השנה מבצעיים שונים, כגון "מבצע תפילה".
* בשיתוף עם הבית חב"ד בגילה והרב ניצן שמחון בחנוכה ובפורים התלמידים יוצאים לשמח קשישים בבתי אבות ומעונות.
* פעם שבוע תלמידי הכיתות הגבוהות נוסעים לגן הבוטני - שטח חקלאי, ללמוד על חקלאות, כולל התנסות ממשית.
==קישורים חיצונים==

תפריט ניווט