תנש"א: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 4,355 בתים ,  10 באפריל 2018
מיותר, כבר יש למעלה בקיצור וכן בערך יחי באריכות
(פתיח)
(מיותר, כבר יש למעלה בקיצור וכן בערך יחי באריכות)
שורה 51: שורה 51:


*ב[[ט"ו אלול תרנ"ז|ט"ו אלול]] הרבי מעורר לפרסם בכל מקום שנוסף לכך שכל בית צריך להיות בית תורה תפלה וגמ"ח צריך להיות כל בית מעין ודוגמת ישיבת "[[תומכי תמימים]]" על ידי לימוד החסידות.
*ב[[ט"ו אלול תרנ"ז|ט"ו אלול]] הרבי מעורר לפרסם בכל מקום שנוסף לכך שכל בית צריך להיות בית תורה תפלה וגמ"ח צריך להיות כל בית מעין ודוגמת ישיבת "[[תומכי תמימים]]" על ידי לימוד החסידות.
==ו' באייר==
ביום '''ו' [[אייר]] [[תשנ"א]]''' ב[[התוועדות]] קודש של [[הרבי]] [[מלך המשיח]] מכריז הרבי כי הדרך הישרה להבאת ה[[גאולה]] - לימוד עניני [[גאולה]] ו[[משיח]].
הכרזה זו באה בעקבות [[השיחה הידועה|שיחתו הידועה]] של הרבי בכ"ח ניסן באותה שנה, בה דרש לעשות ככל יכולתנו להבאת הגאולה.
באותה התוועדות, שהוקדשה כולה לנושא המשיח והגאולה, הכריז לראשונה הרב [[דוד נחשון]] לפני הרבי את ההכרזה: {{יחי}}. להכרזה זו הגיב הרבי בחיוך רחב.
===יומן אירועים ו' אייר תנש"א===
בליל [[שבת קודש]] אור לו' אייר [[תנש"א]] עודד הרבי את הניגון "שישו ושמחו בשמחת הגאולה" בדרך יציאתו מתפילת ערבית, וכרגיל נוצרו מעגלי ריקודים ובהמשך התחילו לשיר "זאָל שוין זיין די גאולה", ואחר כך הסתובב ר' [[דוד ישראל נחשון]] ועורר על כך שצריכים לשיר במנגינה הזאת את המילים "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" כפי שנכתב ל[[הרבי|רבי]]לאחרונה בדו"ח של "מטה משיח", ואכן רקדו בניגון עם המילים האלו למשך זמן ארוך מתוך שמחה רבה ועצומה (כולל "[[קולע'ס]]" וכו').
בהמשך הלילה שרו את הניגון הנ"ל גם בכמה וכמה מהתוועדויות ה"שלום זכר" וכיו"ב שהתקיימו ברחבי השכונה.
למחרת ב[[התוועדות]] בסיום שיחה ד' הזכיר הרבי כרגיל שכעת יעלו מלמטה למעלה ויכריזו את פרטי הדברים וכו' (והפעם הרבי הוסיף עוד קטע שלא נאמר בשבתות האחרות:) ש"מצוה לפרסם עושי מצוה" ופרסום זה נעשה הפרסום בכל העולם כולו, ועד לכל סדר ההשתלשלות, וזוכים לשמוע ההכרזה ש"הנה זה (משיח) בא" וההכרזה תהדהד בכל סדר ההשתלשלות.
בסיום החלוקה ניגש ר' [[דוד ישראל נחשון]] וחבריו ר' [[אבי טאוב]] ור' [[שמריה הראל]] כדי לקבל את בקבוק המשקה. הרבי מזג להם כחצי כוס [[משקה]] (יותר מהרגיל).
ואז הכריז ר' [[דוד ישראל נחשון]] (תוכן) "[[משקה]] זה יחולק בכל המטות והוועדים הקשורים עם ביאתו והתגלותו של המשיח, בקשר עם התגלותו והכתרתו של הרבי למלך המשיח! וזאת בקשר עם זה שכבר פסקו הבתי-דינים שהרבי צריך להתגלות ולכן (והכריז בפעם הראשונה בנוכחות הרבי) יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!", ואחריו שאג כל הקהל בקריאת "יחי!".
הרבי הנהן בראשו הק' בשעת מעשה, וכשהכריז היו פני הרבי לימינו וחייך קצת.
הנ"ל הכריז עוד שתי פעמים כנ"ל כשכל הקהל שואג אחריו בקריאת "יחי!", ואחרי הפעם השלישית הכריז הקהל "יחי, יחי, יחי יחי יחי!" (כמו שהילדים עושים אחרי הפסוקים) והמשיכו לשיר "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (במנגינת "חיילי אדוננו"), והרבי עודד בידו הק'.
ב[[מוצאי שבת]] כשהרבי נכנס לתפילת [[מעריב]] בזאַל הקטן למעלה (כרגיל בכל מוצש"ק), הנה כבר משך כמה דקות לפני שנכנס שרו "יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד" (בניגון של "זאָל שוין זיין די גאולה"), ובכניסתו עודד הרבי בידו הק', ובעומדו ליד הסטנדר עודד בב' ידיו הק' (דבר לא רגיל כלל(בזאל הקטן)!!!). וגם אחרי התפילה עודד בידו הק' את הניגון הנ"ל בצאתו.


==ימי החסידים==
==ימי החסידים==

תפריט ניווט