שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 18 בתים ,  18:59, 18 במרץ 2018
==תולדות חיים==
[[קובץ:האדמור מללוב.jpg|שמאל|ממוזער|250px|ה[[אדמו"ר]] מ[[לעלוב]], רבי משה מרדכי מלעלוב, סבו של הרב בידרמן]]
הרב בידרמן נולד ביום [[ה' בכסלו]] שנת [[תשי"ח]] ב[[ירושלים]]. אביו הוא הרב דוד צבי ישראל בידרמן, בנו של האדמו"ר מ[[לעלוב]], רבי [[משה מרדכי בידרמן]]. אמו, מרת אסתר חנה, היא נכדתו בתו של ה[[חסיד]] הרב [[אברהם פרשן]].
בילדותו למד ב[[תל גדל בתל אביב]] ובבחרותו, בין השנים ולקראת הגיעו לבר מצוה בשנת [[תשל"א]]-[[תשל"ד]], עבר הרב בידרמן ללמוד בישיבת [[תומכי תמימים מונטריאול]] שב[[קנדה]]. בשנים [[תשל"ה]]-[[תשל"ו]], למד בישיבת [[תומכי תמימים ברינוא]] שב[[צרפת]]. בשנת [[תשל"ז]], עם סיום לימודיו בצרפת, נסע ללמוד המשיך לימודיו בישיבת [[תומכי תמימים המרכזית 770]] שב[[ניו יורק]], שם הוסמך מאוחר יותר לרבנות בידי על ידי ראשי הישיבה, הרב [[ישראל יצחק פיקרסקי]] והרב [[מרדכי מנטליק]]. בשנת [[תשל"ח]] היה במשך חצי שנה בשליחות בישיבת [[תומכי תמימים אושן פארקווי]]. באמצע השנה נשלח על ידי [[הרבי]], יחד עם קבוצת בחורים, לייסד את ישיבת "אור אלחנן-חב"ד" ב[[לוס אנג'לס]].
בשנת [[תשל"ט]] [[נישואין|נשא]] ל[[אשה]] את רעייתו אדלה לבית הרב [[יששכר דב גורביץ]], מנהל מוסדות [[בית רבקה]] שב[[צרפת]]. לאחר נישואיו, המשיך את לימודיו ב"[[כולל אברכים שעל ידי מזכירות הרבי]]" ב[[קראון הייטס]].
===התייחסות הרבי===
עם הגיעו לקנדה, תחילה לקמפ במונטריאול, הרבי פעל אישית ובאמצעות שלוחים להשפיע עליו כנער שישאר ללמוד בישיבת חב"ד שם. בתקופת לימודיו ב[[צרפת]] שלח הרב בידרמן את חידושי התורה לסבו, הרב [[אברהם פרשן]]הגיעו לידי הרבי דברי תורה שכתב, שמצא לנכון לשלוח אותם לרבי. כתגובה, קיבל הסב מענה מהרבי: והרבי ציין על הדפים "בוצין בוצין מקטפיה ידיע"{{הערה|על פי עדות סבו הרב אברהם פרשן}}.
ביום [[כ"ד בחשוון]] [[תשמ"ה]] נכנסו הגיעו בני ונכדי ה[[אדמו"ר]] רבי משה מרדכי בידרמן מלעלוב , (לימים האדמו"רים מלעלוב, רבי שמעון ורבי אלתר) בשליחות אביהם ל[[יחידות]] אצל הרבי. בסיומה התייחס הרבי לנכדי האדמו"ר ובית ובין הדברים אמר באופן מיוחד התבטא על האחיין הרב בידרמן בווינה ש"הוא עושה גדולות ונפלאות!"{{הערה|[[בית חיינו (גיליון)|גיליון בית חיינו]], [http://yomanim.com/images/e/ec/%D7%9E%D7%A8-%D7%97%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%AA%D7%A9%D7%9E%22%D7%94_-_%22%D7%91%D7%99%D7%AA_%D7%97%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%95%22.pdf כ"ג-כ"ט מר חשוון תשמ"ה, גיליון ג']{{PDF}}.}}. באותה תקופה רק החלה השליחות בווינה והייתה תקופה קשהוטרם נראו תוצאות בשטח. בשובם כשנשאל על כך סבו של הרב בידרמן, האדמו"ר מלעלובלפשר דברי הרבי בזה, הרכין את ראשו בשתיקה במשך כמה דקות משך זמן ולאחר מכן ענהנענה: "דוד{{הערה|השאלה נשאלה על ידי אביו של הרבי בידרמןדעו לכם, ר' דוד, ומענה הסב נאמר לו.}}, דע לך צדיקים רואים עבר הווה ועתיד בהעלם אחד ("אויף איין מאל"), ואם הרבי מליובאוויטש אמר מה שאמר אז זה כך. אם עוד לא עכשיו אז כך יהיה בעתיד"{{הערה|מפי עדותו של על פי עדות הרב דוד בידרמן, אביו.}}.
==השליחות בווינה==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט