שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין שינוי בגודל ,  11:13, 5 בינואר 2018
אין תקציר עריכה
[[קובץ:Shaki avner.jpg|שמאל|ממוזער|250px|כיתוב תמונהפרופסור אבנר חי שאקי.]]'''אבנר חי שאקי''', ( [[כ"א שבט]] [[תרפ"ו]] - [[י"ט אייר תשס"ה; [[5 בפברואר]] [[1926]] - [[28 במאי]] [[2005תשס"ה]]) היה ח"כ, פרופסור למשפטים וידיד חב"ד.היה מהלוחמים הגדולים למען [[גיור כהלכה ]] ולתיקון [[חוק השבות]]. קידש שם שמיים כאשר פרש מהממשלה בגלל אי-תיקון חוק [[מיהו יהודי]]. כתוצאה ממעשהו זה זכה לקירובים רבים מ[[הרבי]] ואף זכה לשהות ב[[יחידות|יחידויות]] אצל הרבי למעלה משש שעות.
==תולדות חיים==
{{להשלים|פעילותו בכנסת}}
שאקי נולד בצפת, בנם של חנה (נזלי) ושל הרב עובדיה שאקי, ונכדו של הרב אברהם חי שאקי מצפת. הוא היה תלמיד מצטיין בבית ספר אליאנס. לאחר שהשלים את תעודת הבגרות האקסטרנית למד הוראה בבית המדרש למורים דתיים בירושליםב[[ירושלים]]. עם סיום לימודיו עבד כמורה שכיר במוסד לעבריינים צעירים בעכו ולאחר שעמד על התנאים במוסד פנה למשרד הסעד בדרישה לסגור את המוסד, וכך אכן נעשה. שאקי למד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, קיבל תואר שני במשפטים והוסמך כעורך דין. בהמשך קיבל תואר דוקטור למשפטים מהאוניברסיטה העברית והיה לפרופסור למשפטים (משפט בינלאומי פרטי, דיני משפחה וירושה, דת ומדינה במשפט) באוניברסיטת [[תל אביב]].
שאקי חבר כנסת מטעם המפד"ל במושב הכנסת ה-7 ולאחר תקופה במושבים ‏11-14. בין היתר כיהן כסגן שר החינוך והתרבות בכנסת השביעית וכשר לענייני דת בכנסת ה-‏12.
התגורר ברמת ב[רמת אביב]], היה ידיד אמת של ישיבת חב"ד במקום, והקפיד להשתתף בכל האירועים שאורגנו על ידה.
נפטר בליל [[שבת]] קודש, [[י"ט אייר]] [[תשס"ה]].
== קשריו עם הרבי ==
[[תמונה:שאקי אצל הרבי.jpg|left|thumb|250px|פרופ' שאקי אצל הרבי]]
הקשר שלו עם הרבי החל בשנת [[תשל"ב]] בעקבות הצבעתו בכנסת למען הוספת המילה 'כהלכה' לחוק [[מיהו יהודי]].
בעקבות אותה הצבעה דרמטית, התפטר מהכנסת. היתה זו הכנסת הראשונה בה היה חבר מטעם המפד"ל ומטעמה כיהן כסגן שר החינוך.
היחידות השניה התקיימה ב[[קיץ]] [[תשל"ה]]. כשנכנס לרבי הגיש לפניו את מחקרו בנושא "מיהו יהודי". הרבי דפדף במחקר שהיה עם ‏1200 עמודים במשך חצי שעה והתחיל לשאול ולהעיר על תוכן הדברים שכתב.
לאחר היחידות, הרבי הוציא מכתב בו הוא פונה שיעזרו לו בהוצאת הספר, וכך כתב: ''נעם לי להוודע אשר עומד מר לגמור בקרוב מחקר ממצה בקשר עם חוק השבות (מיהו יהודי) בהמשך למאבק המבורך מאז ומקדם, בהבעי' המפורסמת האמורה דמיהו יהודי... ותקותי חזקה אשר מי שיש בידו לסייעו במימון המחקר והכנתו לדפוס והו"ל - מסייע לו בחפץ לב לתת למר האפשרות להוציא לפועל כל האמור בהקדם זמן ובאופן ובצורה מתאימה... וחזקה על בני ישראל אשר נותנין בעין יפה לכל כיוצא בהאמור, ובפרט בקשר עם הבעיה האמורה, מיהו יהודי, המעמידה בסכנה שלמות עמנו עם בני ישראל הקשורה בשלימות ארצנו ארץ ישראל. ''
בסיום המכתב הרבי הוסיף חלק המרמז גם על המאבק בתוככי המפלגה: ואשרי חלקם של כל אחד ואחד הלוקחים חלק בניצחון ההלכה מבלי להתבייש מפני המלעיגים ואפי' הם מתוך חבריו מלפנים.
בחודש כסלו [[תשמ"ז]], הרבי אף הנחה את הקוים שהיה צריך להוסיף במחקרו, וכך כתב: "''בנוגע למהדו"ת דספרו: לכאורה התפתחות העניין הוכחה דצריך להיות דצ"ל [=דצריך להיות] הוספה בביאור: 1. דאין שליח לדבר עבירה (ואין נפק"מ מי המשלח). 2. דבנ"י [=דבני ישראל] מסנ"פ [=מסירות נפש] בפועל שלא לכתוב על קרן השור אפילו, ומבלי כל עשיה נוספת כלל שאין להם חלק בה'" '
כשעבר בחלוקת דולרים בעת שהיה אצל הרבי בשנת [[תשמ"ח]] יחד עם משפחתו, הוציא הרבי מעטפה עם סכום כסף גדול ונתנם לו בשביל ההוצאות עבור המחקר.

תפריט ניווט