17
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
== דור קדום == | == דור קדום == | ||
זקני החסידים ברחבי תבל, שחוללו את המהפכה ה[[חב"ד]]ית | זקני החסידים ברחבי תבל, שחוללו את המהפכה ה[[חב"ד]]ית, יצגו זן חסידי נדיר. אישיותם הנעלית, עוצבה על ידי רבותינו נשיאנו ובחירי המשפיעים בדורות הקודמים. ה[[משפיע]] הרה"ח ר' חיים שאול | ||
ברוק ע"ה המחיש ייחודיתים: | ברוק ע"ה המחיש ייחודיתים: | ||
"צדקתו של מתושלח נבעה '''מראייתו''' את אדם הראשון, בניגוד לבני דורו '''ששמעו''' אודותיו בלבד. זהו אף ההבדל בין חסיד מבוגר לבין חסיד צעיר: החסיד המבוגר '''ראה''' חסידים אמיתים, ובעוד | "צדקתו של מתושלח נבעה '''מראייתו''' את אדם הראשון, בניגוד לבני דורו '''ששמעו''' אודותיו בלבד. זהו אף ההבדל בין חסיד מבוגר לבין חסיד צעיר: החסיד המבוגר '''ראה''' חסידים אמיתים, ובעוד ה[[חסיד]] הצעיר '''שמע''' אודותים בלבד ". | ||
== ללא ציור == | == ללא ציור == | ||
שורה 11: | שורה 11: | ||
הרה"ח ר' אלימלך שיחי' צוויבל ממחיש את אישיותם של זקני החסידים, תלמידי הישיבה בליובאוויטש: | הרה"ח ר' אלימלך שיחי' צוויבל ממחיש את אישיותם של זקני החסידים, תלמידי הישיבה בליובאוויטש: | ||
"המשפיע הרה"ח ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה הסביר, כי חסידיו של [[אדמו"ר הזקן]] היוו "ציור" בפני עצמם, והצטרפו עם "ציורם" לחסידות חב"ד. התמימים מליובאוויטש, לעומת זאת, לא נשאו "ציור" עצמי, אלא אישיותם הסתכמה במה שקיבלו בליובאוויטש". | "[[המשפיע]] הרה"ח ר' שלמה חיים קסלמן ע"ה הסביר, כי חסידיו של [[אדמו"ר הזקן]] היוו "ציור" בפני עצמם, והצטרפו עם "ציורם" לחסידות חב"ד. התמימים [[מליובאוויטש]], לעומת זאת, לא נשאו "ציור" עצמי, אלא אישיותם הסתכמה במה שקיבלו בליובאוויטש". | ||
ומוסיף הרב צוויבל: | ומוסיף הרב צוויבל: | ||
הרה"ח ר' בערקה חן ע"ה סיפר, | הרה"ח ר' בערקה חן ע"ה סיפר, ש[[הרבי הרי"ץ]] אמר, ב[[שמחת תורה]] באחת השנים, כי בכוחה של ה[[ישיבה]] ב[[ליובאוויטש]] להשפיע על תלמידה '''בתוך יום אחד''', אולם עליהם לחוש ש"פה נולדנו ופה ניקבר". תלמידים שאינם חשים זאת, אינם מושפעים מן הישיבה במאומה". | ||
דבריו של הרב צוויבל, מתחברים לסיפור של הרבי הריי"ץ, אודות מעלתם של '''התמימים''' על '''החסידים''': | דבריו של הרב צוויבל, מתחברים לסיפור של [[הרבי הריי"ץ]], אודות מעלתם של '''התמימים''' על '''החסידים''': | ||
"קיסר גרמניה, וילהלם, שאל את | "קיסר [[גרמניה]], וילהלם, שאל את ה[[צאר ניקואלי]] : "כיצד "מיצרים" הינכם את הקוזקים?" הוא ענה: "קוזקים אין '''מיצרים'''. הם '''נולדים'''!" | ||
זקני החסידים היוו תמימים אמיתים, והולדתם הרוחנית הייתה בליובאוויטש. תומכי-תמימים היוותה ביתם הנצחי והבלעדי, ואישיותם ההסתכמה במילוי תביעותיה. לא פלא, שהשפיעו רבות על תלמידהם. | זקני החסידים היוו תמימים אמיתים, והולדתם הרוחנית הייתה בליובאוויטש. תומכי-תמימים היוותה ביתם הנצחי והבלעדי, ואישיותם ההסתכמה במילוי תביעותיה. לא פלא, שהשפיעו רבות על תלמידהם. | ||
שורה 25: | שורה 25: | ||
== מסירות מושלמת == | == מסירות מושלמת == | ||
הרב צוויבל מוסיף, מה ששמע | הרב צוויבל מוסיף, מה ששמע מ[[זקני החסידים]]: | ||
הרה"ח ר' יעקב מרדכי בזפלוב ע"ה שיגר בתחילה את בניו לישיבות שאינם חב"דיות, '''ולאחר מכן''' העבירם לליובאוויטש שכן, לדבריו, ראשית עליהם להעשות "בני אדם", טרם תבוטל אישיותם בתומכי-תמימים. אולם, חסידים סברו להפך, ושיגרו את בניהם לליובאוויטש ללא כל "ציור". | הרה"ח ר' יעקב מרדכי בזפלוב ע"ה שיגר בתחילה את בניו לישיבות שאינם חב"דיות, '''ולאחר מכן''' העבירם לליובאוויטש שכן, לדבריו, ראשית עליהם להעשות "בני אדם", טרם תבוטל אישיותם בתומכי-תמימים. אולם, חסידים סברו להפך, ושיגרו את בניהם לליובאוויטש ללא כל "ציור". |
עריכות