310
עריכות
(שחזור,) |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
'''עור''' הוא כיסוי דק המכסה את כל גוף האדם וכן את גופות בעלי חיים. בעור ישנם נקבוביות מהם יוצאות לפעמים [[שערות]], ומהם יוצאת ה[[זיעה]]. | '''עור''' הוא כיסוי דק המכסה את כל גוף האדם וכן את גופות בעלי חיים. ה[[עור]] משמש כ[[מגן]] ל[[בשר]] ול[[עצמות]].העור הוא די דק אצלנו אבל יש [[חיות]] כמו פיל שיש להם עור עבה מאוד ששומר עליהם מסכנות העור של הפיל משמש כ[[משל]] לבן - אדם שלא נפגע בקלות כי 'יש לו עור של פיל'. בעור ישנם נקבוביות מהם יוצאות לפעמים [[שערות]], ומהם יוצאת ה[[זיעה]]. | ||
== ביהדות == | |||
[[העור]] משמש להרבה דברים חשובים ב[[יהדות]] למשל הוא (אחרי [[עיבוד]]) משמש כ[[קלף]] ל[[סת"ם]], (ואחרי [[עיבוד]] אחר) לבתי [[תפילין]] ועוד. | |||
העור לפני העיבוד לא נעים לעבוד איתו אבל למרות זאת [[חז"ל]] אמרו שעדיף לפשוט נבלות ב[[שוק]] ולא להצטרך ל[[בריות]]. | |||
==בחסידות== | ==בחסידות== | ||
העור הוא משל ללבוש ה[[מחשבה]], ובניגוד ללבושי המעשה והדיבור הנמשלים ל[[בגד]]. וזאת מכיון שניתן להיות בלי [[בגד|בגדים]], וכך גם ניתן להשתיק לחלוטין את לבושי הדיבור והמעשה, אך לא ניתן לחיות בלי עור, וכך גם לא ניתן להשתיק את לבוש המחשבה. | העור הוא משל ללבוש ה[[מחשבה]], ובניגוד ללבושי המעשה והדיבור הנמשלים ל[[בגד]]. וזאת מכיון שניתן להיות בלי [[בגד|בגדים]], וכך גם ניתן להשתיק לחלוטין את לבושי הדיבור והמעשה, אך לא ניתן לחיות בלי עור, וכך גם לא ניתן להשתיק את לבוש המחשבה. | ||
שורה 5: | שורה 11: | ||
העור הוא משל ללבוש ה[[חשמל]] המקיף את כל גוף האדם בבחינת [[לבוש]]ים, ואף את רגליו בבחינת [[מנעלים]]. | העור הוא משל ללבוש ה[[חשמל]] המקיף את כל גוף האדם בבחינת [[לבוש]]ים, ואף את רגליו בבחינת [[מנעלים]]. | ||
לפני [[חטא עץ הדעת]] היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו ב[[גן עדן]] לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת [[קליפת נוגה]], וזהו ענין כתנות עור | לפני [[חטא עץ הדעת]] היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו ב[[גן עדן]] לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת [[קליפת נוגה]], וזהו ענין כתנות עור שלאחר ה[[חטא]]. | ||
===מנעלים=== | ===מנעלים=== |