שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 799 בתים ,  13:20, 14 ביוני 2017
אין תקציר עריכה
'''עור''' הוא כיסוי דק המכסה את כל גוף האדם וכן את גופות בעלי חיים. ה[[עור]] משמש כ[[מגן]] ל[[בשר]] ול[[עצמות]].העור הוא די דק אצלנו אבל יש [[חיות]] כמו פיל שיש להם עור עבה מאוד ששומר עליהם מסכנות העור של הפיל משמש כ[[משל]] לבן - אדם שלא נפגע בקלות כי 'יש לו עור של פיל'. בעור ישנם נקבוביות מהם יוצאות לפעמים [[שערות]], ומהם יוצאת ה[[זיעה]]. == ביהדות ==[[העור]] משמש להרבה דברים חשובים ב[[יהדות]] למשל הוא (אחרי [[עיבוד]]) משמש כ[[קלף]] ל[[סת"ם]], (ואחרי [[עיבוד]] אחר) לבתי [[תפילין]] ועוד. העור לפני העיבוד לא נעים לעבוד איתו אבל למרות זאת [[חז"ל]] אמרו שעדיף לפשוט נבלות ב[[שוק]] ולא להצטרך ל[[בריות]].  
==בחסידות==
העור הוא משל ללבוש ה[[מחשבה]], ובניגוד ללבושי המעשה והדיבור הנמשלים ל[[בגד]]. וזאת מכיון שניתן להיות בלי [[בגד|בגדים]], וכך גם ניתן להשתיק לחלוטין את לבושי הדיבור והמעשה, אך לא ניתן לחיות בלי עור, וכך גם לא ניתן להשתיק את לבוש המחשבה.
העור הוא משל ללבוש ה[[חשמל]] המקיף את כל גוף האדם בבחינת [[לבוש]]ים, ואף את רגליו בבחינת [[מנעלים]].
לפני [[חטא עץ הדעת]] היה הכיסוי וההעלם דק ביותר, ולכן הניחהו ב[[גן עדן]] לעבדה ולשמרה. ולאחר החטא הוא בחינת הכיסוי ביותר שהוא בחינת [[קליפת נוגה]], וזהו ענין כתנות עור שלאחשלאחר ה[[חטא]]. 
===מנעלים===

תפריט ניווט