פתיחת התפריט הראשי

שינויים

הוסרו 597 בתים ,  09:46, 27 במרץ 2017
מ
שוחזר מעריכות של Chabadkfarsaba (שיחה) לעריכה האחרונה של 84.111.154.56
'''כְּפַר סָבָא''' היא [[עיר]] ב[[מחוז המרכז]] ב[[ישראל]].
הפעילות העניפה של מרכז חב"ד ב'''כפר סבא''', החלה כבר בשנות היו"דים על ידי ר' [[יעקב ימיני]] ואחיו ר' [[נסים ימיני]] . באותם ימים התגוררו בעיר עולים רבים שהגיעו מתימן. בין העולים היתה גם משפחת ימיני, שעלתה בשנת [[תש"ח]], ובני המשפחה פתחו את הפעילות בעיר כפר סבא.[[יואל ימיני]] בנו של [[נסים ימיני]] המשיך את הפעילות ופיתח מוסדות בהם בשנת [[מעון חבתשמ"דה]] ו3 גני עירייה חב"ד וכן ישיבת נפתח בעיר בית חב"ד בראשות ראשון על ידי הרב [[אבישי איפרגון]] הפועלת משנת תשס"ו.כיום קהילת חב"ד כפר סבא מונה כ- 60 משפחות ו4 בתי חב"ד המרכזי ברחוב רוטשילד 54 סניף בתחנה מרכזית ויצמן 153 וסניף ברחוב מעלה ליובאוויטש וסניף בשכונות המנוהל ע"י ר' [[יעקב מזרחי]] ור' [[שלום זוהר]]אהרון קניבסקי.
==בית חב"ד==
לבסוף הורי התלמידים מאסו בתחבולותיו של ראש העירייה, וועד ההורים הכריז על שביתה ללא הגבלת זמן. התלמידים יצאו להפגין ליד בית העירייה, מעשה קיצוני במיוחד. במשך שבועיים ימים שבתו התלמידים. בעוד הילדים מפגינים, דאגו ההורים לפירסום הפרשה בכלי התקשורת המקומיים, וראש העירייה נאלץ להביע את הסכמתו לבניית והתרחבות בית הספר.
כיום עומדים בחצר בית הספר שני בניינים, זה לצד זה; באחד לומדים הבנים ובשני לומדות הבנות. במשך שנים רבות בית הספר נוהל בהצלחה רבה על ידי הגב' דינה ימיני, והחל משנת הלימודים [[תש"ע]] בית הספר מנוהל על ידי השליחה הגב' בת שבע ליפקין.
גם לנשים ישנה פעילות רחבת היקף, אותם מנהלת עליהם מופקדות נציגות ובנות חב"ד בעיר: מרת דינה ימיני, מרת חנה קניבסקי ומרת אסתר הרוניין ומרת חנה עובדיה.מידי ראש חודש נערכת מסיבת נשים, וכן נפתחה מדרשה לנשים ובנות [[אמרי בינה]] בהם נערכים שיעורים בחסידות ופרשת השבוע לנשים ובנותבת שבע ליפקין.
==בעלי תשובה==
רבים מ[[בעל תשובה|בעלי התשובה]] בכפר סבא הקימו בתים חסידיים, חלקם אף הפכו ל[[שלוחים|שלוחי]] [[הרבי]] .  גל ההתקרבות התעצם לאחר [[ג' תמוז תשנ"ד]], כאשר החלו לפרסם ביתר שאת את נבואת הגאולה של הרבי. רבים הגיעו להתעניין, ללמוד ולקבל. בית כנסת חב"ד התמלא מפה לפה, והרב וההכרזה של [[יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד]] היא חלק בלתי נפרד מחיי [[יואל ימיניבית הכנסת]] לקח על עצמו להתייחס באופן אישי ולעזור למקורבים להשתלב בחיי החסידות והחסידים אם בפנימיות בלימוד אישי ואם בהדרכה.של מרכז חב"ד בעיר של הרב ימיני, כאמור, בשילוב עם לימוד מעמיק בענייני [[גאולה האמיתית והשלימה|גאולה]] ו[[משיח]]. כמו כן פועלים בעיר עוד ארבעה בתי כנסת חב"ד הפועלים במסגרת בית חב"ד המרכזי של הרב יואל ימיני קניבסקי: במרכז העיר - ישיבת חב"ד, במזרח העיר, ובשכון מזרחי ד'בשכון הראשונים, ובשכונת ותיקין.
[[קטגוריה:קהילות חב"ד בארץ הקודש]]