שלום דובער גורליק: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 5: שורה 5:
==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
{{ערך חסר|}}
{{ערך חסר|}}
הרב גורליק נולד במוסקבה לאביו הרב מנחם מענדל ולאמו מרת בילא.
הרב גורליק נולד במוסקבה לאביו הרב [[מנחם מענדל גורליק|מנחם מענדל]] ולאמו מרת בילא.


בהיותו כבן 30, עלה ל[[ארץ ישראל]] עם משפחתו. קודם לכן, הרב גורליק הלך במיוחד לשם כך להתפלל על ציונו של [[ר' לוי'ק]] אביו של הרבי, ואכן התפילות התקבלו והם הצליחו לקבל אישור יציאה ונסעו לארץ ישראל.
בהיותו כבן 30, הלך [[השתטחות|להשתטח]] על [[אוהל|ציונו]] של [[ר' לוי'ק]] באלמא אטא שיצליח לצאת מרוסיה, ואכן זמן קצר לאחר מכן קיבל היתר יציאה ועלה ל[[ארץ ישראל|ארץ]] יחד עם משפחתו.


כאשר ביקר באלמא אטא, ראה בעצב את מצבה העגום של מצבת הקבר ודיווח לקרובי משפחתו מטשקנט. הם החליטו לקנות מצבה חדשה ושאלו את הרבי ע"י חסידים שהיו בניו יורק כיצד לעשות מצבה חדשה. הרבי הורה להם שיזמינו ′חדש שדומה לישן′ ולא יחליפו דבר בנוסח המצבה. וכך אכן עשו, אך שכחו לשאול את הרבי מה לעשות עם המצבה הקודמת, שלחו שוב מכתב לרבי והחליטו שבינתיים ישימו בצד את המצבה הישנה עד שתתקבל תשובה.
כאשר ביקר באלמא אטא, ראה את מצבה העגום של מצבת הקבר ודיווח לקרובי משפחתו מ[[טשקנט]], ובעקבות כך שופץ הקבר.
 
בתשובתו הרבי הורה לשבור את המצבה לחתיכות, ולערבב את זה בבטון ביציקת המצבה החדשה על רצפת הקבר. בפועל זמן רב עבר ומכתב התשובה עדיין לא הגיע לאלמא אטא, והם לא ידעו מה לעשות כשעדיין לא קיבלו את הוראת הרבי בנושא. אך מתברר שבזמן שהתחילו לפרק את המצבה היא נפלה ונשברה לחתיכות קטנות, והחליטו בעצמם לערבב את זה בבטון, כך שהם עשו בדיוק את מה שהרבי הורה בלי לדעת מזה.


==פעילות ציבורית==
==פעילות ציבורית==
2,973

עריכות

תפריט ניווט