מעלי קבצים, highauser
8,630
עריכות
מ (קרייזי אבאוט משיח העביר את הדף מים נוקבין ל־העלאת מיין נוקבין) |
מ (הגהה) |
||
שורה 1: | שורה 1: | ||
''' | '''העלאת מיין נוקבין''' [=[[מים]] נקביים], הוא לשון ה[[קבלה]] לעליה מלמטה למעלה ב[[אתערותא דלתתא]]. אחרי העילוי בבחינת מיין נוקבין, ישנה המשכה של בחינת [[מים דוכרין]]. | ||
==בעולמות== | ==בעולמות== | ||
התיקונים והבירורים אשר אדם עושה בעולם הזה עולות בבחינת | התיקונים והבירורים אשר אדם עושה בעולם הזה עולות בבחינת מים נוקבין עד [[מלכות דאצילות]], ושם הם מתוקנין בבחינת [[מים דוכרין]] על ידי זיווג [[זעיר]] ו[[נוקבא]]. | ||
מבואר כי ענין המנחה אשר שלח [[יעקב]] ל[[עשיו]] הוא בחינת | מבואר כי ענין המנחה אשר שלח [[יעקב]] ל[[עשיו]] הוא בחינת מים נוקבין, להמשיך [[מים דוכרין]] של מקיף ד[[תוהו]]. | ||
==מים דוכרין המעוררים | ==מים דוכרין המעוררים מים נוקבין== | ||
לפעמים הסדר הוא הפוך, ו[[מים דוכרין]] מעוררים | לפעמים הסדר הוא הפוך, ו[[מים דוכרין]] מעוררים מים נוקבין, וכך על ידי עסק ה[[תורה]], נותן כח שעל ידי זה יוכל אחר כך להעלות נפשו ב[[תפילה]]. | ||
==טעם העלאת מ"ן== | ==טעם העלאת מ"ן== | ||
הטעם שנצרכת העלאת מ"ן לירידת השפע מבואר בדברי אדמו"ר הצמח צדק{{הערה|מאמרי [[אדמו"ר הצמח צדק]] לרוקע הארץ (תקס"ב}}, | הטעם שנצרכת העלאת מ"ן לירידת השפע מבואר בדברי אדמו"ר הצמח צדק{{הערה|מאמרי [[אדמו"ר הצמח צדק]] לרוקע הארץ (תקס"ב}}, | ||
אין האור למעלה כדוגמת אור הגשמי של השמש שהוא הכרחי שמאליו יאיר השמש אורו. אבל למעלה אור המאציל הוא על פי רצונו הפשוט, ואם כן צריך לזה העלאת מ"ן שעל ידי זה יומשך האור, כי מצד עצמו כמו שהאש הגשמי טבעו להסתלק תמיד לשרשו האש היסודי (היפוך טבע אור השמש המאיר ממילא ומאליו למטה, ואינו מאיר אלא על ידי אחיזתו בכלים הן הפתילה והעצים, אבל מיד כשיכלו מסתלק למעלה ואינו מאיר למטה כלל{{הערה|כמו שכתוב כי ה' אלקיך אש אוכלה}}, כמ"כ על דרך | אין האור למעלה כדוגמת אור הגשמי של השמש שהוא הכרחי שמאליו יאיר השמש אורו. אבל למעלה אור המאציל הוא על פי רצונו הפשוט, ואם כן צריך לזה העלאת מ"ן שעל ידי זה יומשך האור, כי מצד עצמו כמו שהאש הגשמי טבעו להסתלק תמיד לשרשו האש היסודי (היפוך טבע אור השמש המאיר ממילא ומאליו למטה, ואינו מאיר אלא על ידי אחיזתו בכלים הן הפתילה והעצים, אבל מיד כשיכלו מסתלק למעלה ואינו מאיר למטה כלל{{הערה|כמו שכתוב כי ה' אלקיך אש אוכלה}}, כמ"כ על דרך משל האור המאיר ובא מ[[עצמותו]] יתברך חפצו ותשוקתו להסתלק למעלה וליכלל במקורו הוא מהותו ועצמותו יתברך, על כן הדבר תלוי באתערותא דלתתא שיעוררו להיות המשכת האור והזיו מלמעלה למטה בתוך הכלים והעולמות. | ||
מקשה אדמו"ר הצמח צדק: ידוע כי כל התעוררות מלמעלה אינה מתעוררת אלא על ידי התעוררות שכמותה למטה, וכיצד ביכולת אדם בעל גבול לעורר למעלה דבר שהוא בלתי גבולי? | מקשה אדמו"ר הצמח צדק: ידוע כי כל התעוררות מלמעלה אינה מתעוררת אלא על ידי התעוררות שכמותה למטה, וכיצד ביכולת אדם בעל גבול לעורר למעלה דבר שהוא בלתי גבולי? |