שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 1,309 בתים ,  19:38, 2 בינואר 2017
אין תקציר עריכה
בשנת תשס"ו, הכריז הועד על פתיחת מחלקה לעניני מקוואות{{הערה|1=[http://www.col.org.il/show_news.rtx?artID=20481 דיווח באתר COL].}}, המחלקה כללה את הרבנים [[יהודה לייב שפירא]], הרב [[עזריאל זעליג שרפשטיין]], הרב [[דוד שוחט]], הרב [[משה בוגמילסקי]], וצירפו אליהם את הרב [[ירמיהו כץ]] מחבר ספרי "מקוה מים" על הלכות מקוואות. לאחר פטירת הרב שארפשטיין מונה במקומו הרב [[ברוך לשס]], רב קהילת חב"ד במונסי.
 
==תפקידם בפתרון מחלוקות בין שלוחים==
 
ביום [[כ"ד טבת]] [[תשנ"ב] מזכירות הרבי הוציאה מכתב-כללי לכל השלוחים, ובו קבעו אשר כל חילוקי דעות בין שלוחים יבואו בפני ועד [[אגודת חסידי חב"ד]] או [[ועד רבני ליובאוויטש]] לבירור ופתרון. וכך נכתב במכתב:
 
{{ציטוטון|בהתאם להוראת כ"ק אדמו"ר שליט"א לפני זמן בקשר לחילוקי דעות בין שני שלוחים:
 
"כפשוט זהו מתפקידיו העיקרים דועד אגודת חב"ד או דרבני אנ"ש שיחיו דארצה"ב, לברר חילוקי דיעות וכיו"ב, וה' יברך את עמו בשלום".
 
הננו להודיע לכל השלוחים שיחיו שבאם תהיינה חילוקי דיעות באיזה ענין באופן שא"א להכריע הדבר ביניהם, עליהם להביא הדבר בהקדם הכי אפשרי לפני ועד אגודת חב"ד או לועד רבני אנ"ש שיחיו בניו יארק לבירור ופתרון. ובהמדינות שיש שם ועד אגודת חב"ד או בי"ד דרבני אנ"ש מאורגן יביאו הענין לפניהם, ויעשו כהוראתם...}}
==לקריאה נוספת==
משתמש אלמוני

תפריט ניווט