31,721
עריכות
אין תקציר עריכה |
|||
שורה 20: | שורה 20: | ||
:א. נתינת דמי חנוכה בהוספה. ב. עריכת לאטקעס אווענט ג. הוספה בשמחה. ד. יכול להאיר גם יום שלא יחול לעולם בשבת. ה. התגברות בית שמאי על בית הלל. ו. גאולת אדמו"ר הזקן. ראוי לערך בפני עצמו? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:32, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | :א. נתינת דמי חנוכה בהוספה. ב. עריכת לאטקעס אווענט ג. הוספה בשמחה. ד. יכול להאיר גם יום שלא יחול לעולם בשבת. ה. התגברות בית שמאי על בית הלל. ו. גאולת אדמו"ר הזקן. ראוי לערך בפני עצמו? [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 08:32, 28 בדצמבר 2016 (UTC) | ||
::נראה לי שאאלץ לחכות בסקרנות עד להעלאת הערך, אבל יש לי קצת השגות בינתיים... ב. לאו דוקא. ד. זה כתוב בעוד מקום חוץ מהסיפור הנ"ל? ו. לא קשור לנר בדוקא, אלא לתאריך (ואולי גם לערך האדום הנחמד [[המאסר השני של אדמו"ר הזקן]]. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:43, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | ::נראה לי שאאלץ לחכות בסקרנות עד להעלאת הערך, אבל יש לי קצת השגות בינתיים... ב. לאו דוקא. ד. זה כתוב בעוד מקום חוץ מהסיפור הנ"ל? ו. לא קשור לנר בדוקא, אלא לתאריך (ואולי גם לערך האדום הנחמד [[המאסר השני של אדמו"ר הזקן]]. • [[משתמש:קרייזי אבאוט משיח|קרייזי אבאוט משיח]] • [[שיחת משתמש:קרייזי אבאוט משיח|מביאים אותו ביחד]] - 08:43, כ"ח בכסלו ה'תשע"ז | ||
:::זרקתי מה שעלה לי בראש. זה שיש לו הדגשה יותר משאר ימי החנוכה זה ודאי. ב[http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=288 שערי המועדים חנוכה] לקטו התייחסויות מהרבי ליום זה. ב. קראתי פעם מישהו שניסה להוכיח את זה מהקישור בין ב' הענינים המופיעים בהיום יום דהיום, ומוסיף שהטעם לכך שהערב לביבות נקבע אז, כדי שתהיה הזדמנות לתת לכל המשפחה, גם הנשואים. זה אכן הרגש ולא הוראה ברורה, אבל הרגש קרוב למציאות, אחרת היכן מצאו את כל בני הבית כולל הכלות והנכדות כדי לתת להם דמי חנוכה? ודמי חנוכה אכן בהוספה בנר (רביעי או) חמישי. ג. כך זכור לי, יתכן וטעיתי. ד. כן, [http://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=15868&st=&pgnum=291 כאן]. ו. אני לא בטוח. ושוב, קראתי/שמעתי פעם הרגש (והוא אכן הרגש, אבל עם סברא יפה) שזה שהתבלבלו נבע מעצם זה שגם כך חגגו את נר חמישי והתערבה שמחה בשמחה ולכן לא זוכרים בדיוק התאריך. הנ"ל כמובן הוא מלבד ההתייחסות לזה בשאר קהילות ישראל, והוראת הרבי הנלמדת מיום זה שעיקר העבודה בועשה טוב ולא בסור מרע. [[משתמש:להתראות|להתראות]] - [[שיחת משתמש:להתראות|שיחה]] 09:03, 28 בדצמבר 2016 (UTC) |
עריכות