הלל: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 196 בתים ,  27 בדצמבר 2016
אין תקציר עריכה
(בסיס מויקיפדיה)
 
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
{{פירוש נוסף|נוכחי=הוספה לתפילה בימי חג ומועד|אחר=פירוש אחר|ראו=הלל (פירושונים)}}
{{בעבודה מתמשכת}}
{{בעבודה מתמשכת}}
תפילת ה'''הלל''' הוא הוספה לתפילה הנאמרת בימי חג ומועד לאחר [[תפילת שמונה עשרה]], בה אומרים מזמורי [[תהילים]]{{הערה|פרקים קי"ג-קי"ח.}} בתוספת ברכה בהתחלה ובסוף.
תפילת ה'''הלל''' הוא הוספה לתפילה הנאמרת בימי חג ומועד לאחר [[תפילת שמונה עשרה]], בה אומרים מזמורי [[תהילים]]{{הערה|פרקים קי"ג-קי"ח.}} בתוספת ברכה בהתחלה ובסוף.
שורה 16: שורה 17:
בספרי הפוסקים מופיעה מחלוקת נרחבת אם אמירת ההלל היא [[מצווה מדאורייתא]] או [[מצווה דרבנן]]{{הערה|בכללות, ישנם ארבע שיטות: א. לפי [[הרמב"ם]], כל הלל הוא מדרבנן. ב. לפי ספר [[הלכות גדולות]] ורבי דניאל הבבלי, כל הלל הוא מדאורייתא. ג. לפי [[הרמב"ן]] ההלל בימים טובים הוא מדאורייתא ואילו ההלל בחנוכה הוא מדרבנן (סהמ"צ שורש א'). ד. לפי [[החתם סופר]] ההלל בימים טובים הוא מדרבנן, וההלל בחנוכה הוא מדאורייתא (בשו"ת יו"ד סי' רל"ג).}}.
בספרי הפוסקים מופיעה מחלוקת נרחבת אם אמירת ההלל היא [[מצווה מדאורייתא]] או [[מצווה דרבנן]]{{הערה|בכללות, ישנם ארבע שיטות: א. לפי [[הרמב"ם]], כל הלל הוא מדרבנן. ב. לפי ספר [[הלכות גדולות]] ורבי דניאל הבבלי, כל הלל הוא מדאורייתא. ג. לפי [[הרמב"ן]] ההלל בימים טובים הוא מדאורייתא ואילו ההלל בחנוכה הוא מדרבנן (סהמ"צ שורש א'). ד. לפי [[החתם סופר]] ההלל בימים טובים הוא מדרבנן, וההלל בחנוכה הוא מדאורייתא (בשו"ת יו"ד סי' רל"ג).}}.


==בתורת החסידות==
{{פסקה חסרה}}


{{הערות שוליים}}
{{הערות שוליים}}
31,178

עריכות