שיחה:נשיא הדור: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 949 בתים ,  19 בדצמבר 2016
שורה 12: שורה 12:
:::הרבי מדבר שם על רבותינו נשיאנו, שהיו נשיאי ישראל בדורם, וגם היום יש להם מעמד מיוחד של מי שהיה 'נשיא ישראל בדורו' - בדור שלו. כמובן שאין כוונת הרבי שהם נשיאי ישראל בדור זה. כידוע התשובה במשפט הספרים שהנשיאות החלה בתש"י. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בכסלו ה'תשע"ז 07:27, 19 בדצמבר 2016 (UTC)
:::הרבי מדבר שם על רבותינו נשיאנו, שהיו נשיאי ישראל בדורם, וגם היום יש להם מעמד מיוחד של מי שהיה 'נשיא ישראל בדורו' - בדור שלו. כמובן שאין כוונת הרבי שהם נשיאי ישראל בדור זה. כידוע התשובה במשפט הספרים שהנשיאות החלה בתש"י. --[[משתמש:שיע.ק|שיע]] • [[שיחת משתמש:שיע.ק|שיחה]] י"ט בכסלו ה'תשע"ז 07:27, 19 בדצמבר 2016 (UTC)
::::(אין במקרה זה חזקה כלל שהרי כל הקטע לא היה כתוב קודם, ולכן אין כאן - לדעתי - טיעון של גרסה יציבה). עכ"פ, בשיחה כתוב שיתכן העניין של ממוצע המחבר לאחר ההסתלקות, לטענתך יש צורך גם בנשיא חי וקיים, תוסיף, תוכיח, תסתמך על שיחות, אבל מה המקום למחוק נתון שכתוב '''במפורש''' בשיחה?! חוץ מזה שזה נראה מחיקה מגמתית...--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:04, 19 בדצמבר 2016 (UTC)
::::(אין במקרה זה חזקה כלל שהרי כל הקטע לא היה כתוב קודם, ולכן אין כאן - לדעתי - טיעון של גרסה יציבה). עכ"פ, בשיחה כתוב שיתכן העניין של ממוצע המחבר לאחר ההסתלקות, לטענתך יש צורך גם בנשיא חי וקיים, תוסיף, תוכיח, תסתמך על שיחות, אבל מה המקום למחוק נתון שכתוב '''במפורש''' בשיחה?! חוץ מזה שזה נראה מחיקה מגמתית...--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 10:04, 19 בדצמבר 2016 (UTC)
:::::הציטוט הוא המגמתי. לקחת קטע אחד שמדבר על מקום מנוחת הצדיקים, ועוד קטע בדילוג של 2 עמודים(!) שמדבר על ממוצע המחבר, ולהציגם כמשוואה: קבר+ממוצע=הרבי..(ח"ו) - זה בהחלט פרשנות (אפשר להתווכח אם היא נכונה או לא, אבל מפורש זה לא).
:::::אישית לדעתי גם את הציטוט הראשון צריך להוריד. הרי אין חולק שבעת ובעונה שאמר הרבי את הדברים, הוא לא זנח את תפקידו כנשיא הדור. -- [[משתמש:ד. שטרן|דָּרַךְ כּוֹכָב]] • [[שיחת משתמש:ד. שטרן|שיחה]] • 13:35, י"ט בכסלו, ה'תשע"ז ''<font size="1">(19 בדצמ' למניינם)</font>'', [[בשורת הגאולה|ימות המשיח]] • '''<span style="color: indigo">יחי המלך המשיח!</span>'''


==מקורו בחז"ל==
==מקורו בחז"ל==
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)
נראה באופן שטחי שהעניין מתקשר למושג [[מלך]] אבל פשוט (בעיני עכ"פ) שכללות העניין של נישא הדור הוא הגדרה בפנימיות התורה כלומר בנשמות יותר מאשר בגדרי ההלכה והנגלה. והייטב דרוש שלא לבלבל בין הנביא, המלך, האב בי"ד, וכו' שהיו בכל דור, לבין נשיא הדור המבואר כאן, ובשביל זה דרוש לכל הפחות פרק העוסק במקור העניין באופן הכי ברור (בעיני ייתכן שלמרות שנשיא הדור אינו המלך של הדור ואעפ"כ נלמדים כמה גדרים ועניינים מעניין המלך) האם יש מקור בחז"ל לכל העניין או משמקורו בתניא וגם שם הלשון "ראשי אלפי ישראל שבדורם" וכו' וכו'.--[[משתמש:הנחה|הנחה]] - [[שיחת משתמש:הנחה|שיחה]] 11:01, 18 בדצמבר 2016 (UTC)

תפריט ניווט