רבי עקיבא: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 3 בתים ,  9 בדצמבר 2016
מ
תקלדה, הגהה
מ (תקלדה, הגהה)
שורה 5: שורה 5:
תלמידו המובהק היה [[רבי שמעון בר יוחאי]].
תלמידו המובהק היה [[רבי שמעון בר יוחאי]].


בהזדמנות, אמר [[אדמו"ר הרש"ב]]{{הערת שוליים|מפי [[אדמו"ר מוהריי"צ]], [[ספר השיחות]] [[תש"ט]], שיחות [[חג הפסח]] עמ' 317.}}: לרבי עקיבא היה חוש בעבודה, הוא עשה מעשירותו של רבי טרפון "טאלק".{{הערת שוליים|ראה ויקרא רבה פל"ד, טז. כלה פ"א. כלה רבתי פ"ב.}}
==מדריגתו הגבוהה==
==מדריגתו הגבוהה==
כתוב אודות רבי עקיבא{{הערה|ראה זוהר (מדרש הנעלם) וירא צח, ב. הערת המו"ל ב[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566a/41/319 ספר המאמרים תקס"ו ח"א ע' שיט].}}, שכשהשיג סודות התורה ב[[שיר השירים]] זלגו עיניו דמעות, והיא המעלה האמורה לעתיד לבא "בבכי יבואו", שהיא מדרגה גדולה, המרומזת בפסוק "והנה נער בוכה ותחמול עליו". והוא בחינת יום הכיפורים, כמו שאמר [[האר"י]] שמי שאינו בוכה בר"ה ויוהכ"פ אין נשמתו שלימה ואין בכיה זו באה מצד מרה שחורה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] [[ליקוטי תורה]] [[פרשת כי תצא]] עמ' לז ד.}}.
כתוב אודות רבי עקיבא{{הערה|1=ראה זוהר (מדרש הנעלם) וירא צח, ב. הערת המו"ל ב[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/maamarei/566a/41/319 ספר המאמרים תקס"ו ח"א ע' שיט].}}, שכשהשיג סודות התורה ב[[שיר השירים]] זלגו עיניו דמעות, והיא המעלה האמורה לעתיד לבא "בבכי יבואו", שהיא מדרגה גדולה, המרומזת בפסוק "והנה נער בוכה ותחמול עליו". והוא בחינת יום הכיפורים, כמו שאמר [[האר"י]] שמי שאינו בוכה בר"ה ויוהכ"פ אין נשמתו שלימה ואין בכיה זו באה מצד מרה שחורה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] [[ליקוטי תורה]] [[פרשת כי תצא]] עמ' לז ד.}}.


מבואר ב[[זוהר]] דאתפשטותיה דמשה בכל דרא ודרא, שיש בכל דור [[נשמה|נשמות]] גבוהות מבחינת [[משה]] והוא מבחינת פנימיות אור החכמה כמו נשמת [[רבי עקיבא]] ו[[רשב"י]] וכיוצא, וכן בכל דור ודור יש [[נשמה|נשמות]] וניצוצות שמלובשים בגופים מבחינת משה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] מאמרי [[אדמו"ר הזקן]] [[תקס"ו]] ח"א, ביאור שני לדרוש על פי יונתי בחגוי הסלע עמ' שנד.}}.
מבואר ב[[זוהר]] דאתפשטותיה דמשה בכל דרא ודרא, שיש בכל דור [[נשמה|נשמות]] גבוהות מבחינת [[משה]] והוא מבחינת פנימיות אור החכמה כמו נשמת [[רבי עקיבא]] ו[[רשב"י]] וכיוצא, וכן בכל דור ודור יש [[נשמה|נשמות]] וניצוצות שמלובשים בגופים מבחינת משה{{הערת שוליים|1=[[אדמו"ר הזקן]] מאמרי [[אדמו"ר הזקן]] [[תקס"ו]] ח"א, ביאור שני לדרוש על פי יונתי בחגוי הסלע עמ' שנד.}}.


מעלתו היתה עד כדי כך גבוהה, עד שאפילו כש[[הקב"ה]] הראה למשה רבינו את רבי עקיבא, אמר משה לקב"ה: שרבי עקיבא מתאים לתת את התורה בו! ואם כן משה רבנו שמע את אחד התלמידים של רבי עקיבא, שואל את רבו: מאיפה כל ה[[משניות]] האלו (רבי עקיבא היה אב המשנה)? ענה לו רבי עקיבא: "הלכה למשה מסיני" כששמע משה את תשובתו של רבי עקיבא, הסכים לתת את התורה לבני ישראל.
מעלתו היתה עד כדי כך גבוהה, עד שאפילו כש[[הקב"ה]] הראה למשה רבינו את רבי עקיבא, אמר משה לקב"ה: שרבי עקיבא מתאים לתת את התורה בו! ואם כן משה רבנו שמע את אחד התלמידים של רבי עקיבא, שואל את רבו: מאיפה כל ה[[משניות]] האלו (רבי עקיבא היה אב המשנה)? ענה לו רבי עקיבא: "הלכה למשה מסיני" כששמע משה את תשובתו של רבי עקיבא, הסכים לתת את התורה לבני ישראל.
בהזדמנות, אמר [[אדמו"ר הרש"ב]]{{הערת שוליים|מפי [[אדמו"ר מוהריי"צ]], [[ספר השיחות]] [[תש"ט]], שיחות [[חג הפסח]] עמ' 317.}}: לרבי עקיבא היה חוש בעבודה, הוא עשה מעשירותו של רבי טרפון "טאלק"{{הערת שוליים|ראה ויקרא רבה פל"ד, טז. כלה פ"א. כלה רבתי פ"ב.}}.


==דרך העבודה==
==דרך העבודה==

תפריט ניווט