משתמש:הנחה/ה' הוא האלקים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
שורה 75: שורה 75:
לפעמים מבואר עניין זה על אור הקו ביחס לאור אין סוף שלפני הצמצום שנמשך בו מכח העצמות שהוא לבדו בכוחו ויכלתו לברוא יש מאין ואפס המוחלט.(בשיחות הרבי בתשמ"ג העוסקים בצמצום כפשוטו, ראה גם מכתב בעניין השגחה פרטית)
לפעמים מבואר עניין זה על אור הקו ביחס לאור אין סוף שלפני הצמצום שנמשך בו מכח העצמות שהוא לבדו בכוחו ויכלתו לברוא יש מאין ואפס המוחלט.(בשיחות הרבי בתשמ"ג העוסקים בצמצום כפשוטו, ראה גם מכתב בעניין השגחה פרטית)


למעלה מאצילות = צמצום הראשון, והפרסאות.
;למעלה מאצילות = צמצום הראשון, והפרסאות.
*אצילות = אורות וכלים.
 
;אצילות
החילוק של שמות הוי' ואלקים בעולם אצילות הוא החילוק שבין [[אורות]] ו[[כלים]]. שהאור הוא בלי גבול (אין לומר באור מצד עצמו שמסתיימת בו ספירה אחת ומתחילה ספירה אחרת) ולמעלה מהתחלקות, (גם לשיטה הסוברת שהאורות אינם פשוטים{{מקור|לציין קישור פנימי לערך}} ביחס למציאות הכלים הם פשוטים בתכלית). והציור הספירות וההתחלקות שבאור, שתהיינה ספירת החכמה וספירה אחרת בשם ספירת הבינה, נעשית ע"י הכלים. והיינו, שהכלים מגבילים ומצמצמים את האור ומביאים אותו לידי התחלקות.
 
ועל זה נאמר הוי' הוא האלקים בשמים, שעל אף שהם לכאורה הפוכים זה מזה, האורות והכלים שבאצילות עניינם אחד. שכל המטרה הן של האור והן של הכלי הוא לצורך הגילוי, שבכדי שהאור שבאצילות יהיה באופן שיוכל להיות נמשך ממנו הארה והמקבל יוכל לקבל אותה, הרי זה רק ע"י הגבלת ומדידת האור לפי ערך המקבל שנעשה על ידי הכלי. וכן גם בנוגע להכלים, למרות פעולת ההגבלה והצמצום, כיון שתכלית הכוונה בזה הוא לא להסתיר ולמנוע את ההמשכה למטה, אלא אדרבה בשביל שיוכל הגילוי להתגלות למטה. יוצא אם כן, שהאורות והכלים עניינם אחד, לפי שהאור, שענינו להשפיע למטה, מוכרח וזקוק לכלים. והכלי, שענינו להגביל, הכוונה שבו הוא בשביל הגילוי.
 
בפרטיות מבאר הרבי שבכל אחד מהם ישנו בו בעצמו תכונת זולתו ושלמותו נעשית מהרכבתן יחד. באור: א) העובדה שלאור שמצד מהותו כל עניינו גילוי המאור "נוגע" שהמקבל יקבל ויכיל את האור הרי זו תכונה שלא באה מתכונתו העצמית (שלאור מצד עצמו לא נוגע באמת כלל הזולת שעליו הוא מאיר אלא רק שהמאור יתפשט) והיא באור עצמו עניין הכלי שבו. ב) העובדה שהאור חסר ובלעדי ההמשכה תחילה בכלי לא יבוא באופן הראוי אל הזולת מבטאת את התכללותו.
בכלים: א) ענין ותכונה בעצמו שדומה בה להאור. ב) שהכלי חסר ואינו יכול להשלים תפקידו רק על ידי האור המשלים את הכלי.{{הערה|שולי הגליון מאמר למען דעת תשי"ג.}}
 
//להוסיף בעניין הגילוי פנימיות שכל הרב כפי שהוא בעולם האצילות.
 
*עולמות בי"ע
*עולמות בי"ע
*קליפות.
*קליפות.
5,403

עריכות

תפריט ניווט