מעלי קבצים, highauser
5,403
עריכות
(←מקור) |
(←מקור) |
||
שורה 2: | שורה 2: | ||
==מקור== | ==מקור== | ||
{{ציטוט|תוכן=אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקים אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ...וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם, וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל-לְבָבֶךָ כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד.|מקור=ספר דברים פרק ד פסוקים לה, לט.}} | {{ציטוט|תוכן=אַתָּה הָרְאֵתָ לָדַעַת, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקים אֵין עוֹד מִלְּבַדּוֹ...וְיָדַעְתָּ הַיּוֹם, וַהֲשֵׁבֹתָ אֶל-לְבָבֶךָ כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקים בַּשָּׁמַיִם מִמַּעַל וְעַל הָאָרֶץ מִתָּחַת אֵין עוֹד.|מקור=ספר דברים פרק ד פסוקים לה, לט.}} | ||
דוד המלך בספר תהלים אומר: | |||
{{ציטוט | |||
|תוכן= דְּעוּ כִּי ה' הוּא אֱלֹקים הוּא עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. | |||
|מקור=ספר תהלים פרק ק' פסוק ג. | |||
}} | |||
גם [[שלמה המלך]] בחנוכת בית המקדש הראשון השתמש בתפילתו במושג זה: | גם [[שלמה המלך]] בחנוכת בית המקדש הראשון השתמש בתפילתו במושג זה: | ||
{{ציטוט|תוכן=לְמַעַן דַּעַת כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקים אֵין עוֹד.|מקור=ספר מלכים-א פרק ח פסוק ס.}} | {{ציטוט|תוכן=לְמַעַן דַּעַת כָּל עַמֵּי הָאָרֶץ, כִּי ה' הוּא הָאֱלֹקים אֵין עוֹד.|מקור=ספר מלכים-א פרק ח פסוק ס.}} | ||
===עפ"י קבלה=== | ===עפ"י קבלה=== | ||
ספר הזהר מחשיב ומייקר במאוד את התוכן של פסוק זה, בדבריו מבואר כי במילים אלו נמצא הכלל והעיקר העיקרי של כל התורה כולה ובשביל ידיעתה נשלח האדם לעולם, וזה לשונו: | ספר הזהר מחשיב ומייקר במאוד את התוכן של פסוק זה, בדבריו מבואר כי במילים אלו נמצא הכלל והעיקר העיקרי של כל התורה כולה ובשביל ידיעתה נשלח האדם לעולם, וזה לשונו: | ||
שורה 9: | שורה 16: | ||
|תוכן=אתה הראת לדעת.. למנדע ולאסתכלא בהאי עלמא ברזא דמהימנותא ברזא דאורייתא, וכל מאן דהוה בהאי עלמא, ולא אשתדל באורייתא למנדע ליה, טב ליה דלא אתברי, דהא בגין דא אייתי ליה קודשא בריך הוא לבר נש בהאי עלמא, לדעת כי יהו"ה הוא האלהי"ם. '''דא איהו כללא דכל רזא דמהימנותא''', (נ"א כללא) דכל אורייתא, כללא דעילא ותתא, ורזא דא איהו כללא דכל רזא דמהימנותא, והכי הוא ודאי.. | |תוכן=אתה הראת לדעת.. למנדע ולאסתכלא בהאי עלמא ברזא דמהימנותא ברזא דאורייתא, וכל מאן דהוה בהאי עלמא, ולא אשתדל באורייתא למנדע ליה, טב ליה דלא אתברי, דהא בגין דא אייתי ליה קודשא בריך הוא לבר נש בהאי עלמא, לדעת כי יהו"ה הוא האלהי"ם. '''דא איהו כללא דכל רזא דמהימנותא''', (נ"א כללא) דכל אורייתא, כללא דעילא ותתא, ורזא דא איהו כללא דכל רזא דמהימנותא, והכי הוא ודאי.. | ||
|מקור=ספר הזהר חלק ב' דף קסא עמוד ב. | |מקור=ספר הזהר חלק ב' דף קסא עמוד ב. | ||
}} | }} | ||
במניין המצוות שבספר הזהר שבחלק [[רעיא מהימנא]] בתחילתו מובא כי ידיעה זו היא המצווה הרביעית בתורה. ובזה הלשון: | במניין המצוות שבספר הזהר שבחלק [[רעיא מהימנא]] בתחילתו מובא כי ידיעה זו היא המצווה הרביעית בתורה. ובזה הלשון: |