לחיות גאולה: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
הוסרו 752 בתים ,  25 בנובמבר 2016
מ (החלפת טקסט – "משא"כ" ב־"מה שאין כן")
שורה 7: שורה 7:
===="לקבל פני משיח צדקנו"====
===="לקבל פני משיח צדקנו"====


בעומק יותר ביאר הרבי את העבודה: [[משיח]] כבר התגלה! (הן [[ניצוץ משיח|נשמת משיח]] והן משיח הכללי - והוא, לפי שבכל דור ישנו אחד הראוי להיות משיח אלא שאינו מתגלה לפי שהעולם אינו מוכן ומכיוון שהעולם כבר מוכן ממילא אין לו עיכוב והוא כבר התגלה (וכמו שכבר רואים בעולם מאורעות שהם פעולתיו של משיח{{הערה|ראה לדוגמא שיחת שבת פרשת משפטים [[תשנ"ב]] וראה [[בשורת הגאולה]]}}) ועל פי האמור שמשיח נמצא מצד עצמו בהתגלות (והעולם כיום הוא במצב גאולה שהגלוי האלוקי שיתגלה בגאולה כבר התגלה) העבודה היא לא לפעול את התגלותו{{הערה|ראה שיחת פרשת וישלח [[תשנ"ב]] (תורת מנחם התוועדויות [[תשנ"ב]] חלק א עמוד 367 הערה 112}} אלא העבודה היא '''לקבל''' את הגלוי על ידי עבודת האדם.{{הערה|שם=וירא נ"ב| שיחת שבת פרשת וירא תשנ"ב}} (נדרש מיהודי לא רק להכין ולתקן העולם לגאולה לא רק להמשיכו ולגלותו בעולם אל אף לקבלו בעולם וכל זמן שלא יקבלו בכוחות עצמו ובעבודתו לא יתגלה הגלוי "בפועל".{{הערה|מקביל לרעיון זה ראה בביאור החסידות לדיוק הלשון "'''מתן''' תורה" ו"'''קבלת''' התורה" (ראה לקוטי שיחות חלק כ"ח עמוד 11 ואילך.)}})
בעומק יותר ביאר הרבי את העבודה - [[משיח]] כבר התגלה (הן [[ניצוץ משיח]] שבכל יהודי, והן [[משיח שבדור|משיח הכללי]] - שבכל דור ישנו אחד הראוי להיות משיח, וכאשר נשלמת העבודה ומתבטלות המניעות, הוא מתגלה); ובהתאם לכך, העבודה היא לא לפעול את התגלותו{{הערה|ראה שיחת פרשת וישלח [[תשנ"ב]] (תורת מנחם התוועדויות [[תשנ"ב]] חלק א עמוד 367) הערה 112.}} אלא '''לקבל''' את הגילוי על ידי עבודת האדם{{הערה|שם=וירא נ"ב| שיחת שבת פרשת וירא תשנ"ב}}{{הערה|מקביל לרעיון זה ראה בביאור החסידות לדיוק הלשון "'''מתן''' תורה" ו"'''קבלת''' התורה" (ראה לקוטי שיחות חלק כ"ח עמוד 11 ואילך.)}}.


===="כל ימי חייך להביא לימות המשיח"====
===="כל ימי חייך להביא לימות המשיח"====

תפריט ניווט