אברהם ישעיה סברדלוב: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
אין תקציר עריכה
מ (החלפת טקסט – "עיירה" ב־"עיירה")
אין תקציר עריכה
שורה 1: שורה 1:
הרב '''אברהם ישעיה סברדלוב''' (מכונה בשם '''בישנקוביצער''' על שם עיירת הולדתו [[בישנקוביץ]], [[תרס"ב]]?-[[תש"ב]]?), מבוגרי ישיבת [[תומכי תמימים ליובאוויטש]]
הרב '''אברהם ישעיה סברדלוב''' (מכונה בשם '''בישנקוביצער''' על שם עיירת הולדתו [[בישנקוביץ]], [[תרס"ב]]?-[[תש"ב]]?), מבוגרי ישיבת [[תומכי תמימים ליובאוויטש]].


==תולדות חיים==
==תולדות חיים==
נולד ב[[עיירה]] [[בישנקוביץ]] להוריו לאה ו[[נחום סברדלוב]] בסביבות שנת [[תרס"ב]]. בצעירותו למד אצל ר' [[חיים שאול ברוק]], ובהמשך נשלח יחד עם שנים נוספים מילדי ה[[עיירה]] ר' [[חייקל חאנין]] ור' [[אהרון לייב ליין]] ללמוד ב[[תומכי תמימים בליובאוויטש]].
נולד ב[[עיירה]] [[בישנקוביץ]] להוריו לאה ו[[נחום סברדלוב]] בסביבות שנת [[תרס"ב]]. בצעירותו למד אצל ר' [[חיים שאול ברוק]], ובהמשך נשלח יחד עם שנים נוספים מילדי ה[[עיירה]], ר' [[חייקל חאנין]] ור' [[אהרון לייב ליין]], ללמוד ב[[תומכי תמימים בליובאוויטש]].


בגיל 17 בלבד [[סמיכה לרבנות|הוסמך להוראה]], ושנים ספורות לאחר מכן עוד בהיותו בחור התמנה כמגיד שיעור בישיבת תפארת בחורים בלנינגרד, לצידם של הרב [[נחום טרבניק]] והרב [[אלחנן דב מרוזוב]].
בגיל 17 בלבד [[סמיכה לרבנות|הוסמך להוראה]], ושנים ספורות לאחר מכן, עוד בהיותו בחור, התמנה כמגיד שיעור בישיבת תפארת בחורים בלנינגרד, לצידם של הרב [[נחום טרבניק]] והרב [[אלחנן דב מרוזוב]].


בתקופת כיהונו כמגיד שיעור בישיבה, [[נישואין|נשא]] את רעייתו אסתר שפרה לבית הרב [[אלימלך פרמן]].
בתקופת כהונתו כמגיד שיעור בישיבה, [[נישואין|נשא]] את רעייתו אסתר שפרה לבית הרב [[אלימלך פרמן]].


בשנת [[תרצ"ז]] בוצע על ידי ה[[ק.ג.ב]] מבצע פשיטה נרחב במהלכו נעצרו רבים מהתלמידים והמורים שהיו קשורים לישיבה לבנינגרד, ויחד איתם נעצר גם הרב סברדלוב.
בשנת [[תרצ"ז]] נעצר על ידי ה[[ק.ג.ב]], במסגרת מבצע פשיטה נרחב בו נעצרו רבים מהתלמידים והמורים שהיו קשורים לישיבה בלנינגרד.


בעיצומה של [[מלחמת העולם השניה]] כאשר הרוסים היו צריכים לרכז את מיטב כוחותיהם כדי לבלום את הכיבוש הנאצי, שוחרר יחד עם אסירים פוליטיים רבים והתאחד עם משפחתו, וכעבור שנה נולד בנו יחידו הרב [[יהודה לייב סברדלוב]].
בעיצומה של [[מלחמת העולם השניה]], כאשר הרוסים היו צריכים לרכז את מיטב כוחותיהם כדי לבלום את הכיבוש הנאצי, שוחרר יחד עם אסירים פוליטיים רבים והתאחד עם משפחתו. כעבור שנה נולד בנו יחידו הרב [[יהודה לייב סברדלוב]].


זמן קצר לאחר שאשתו ילדה נקרא להתגייס לצבא האדום, ומאז נעלמו עקבותיו. צאצאיו נוהגים במנהגי [[יארצייט]] ב[[י"א בטבת]].
זמן קצר לאחר שאשתו ילדה נקרא להתגייס לצבא האדום, ומאז נעלמו עקבותיו. צאצאיו נוהגים במנהגי [[יארצייט]] ב[[י"א בטבת]].
1,369

עריכות

תפריט ניווט