אבולוציה: הבדלים בין גרסאות בדף

נוספו 74 בתים ,  13 בנובמבר 2016
מ
הגהה ומקורות
מאין תקציר עריכה
מ (הגהה ומקורות)
שורה 105: שורה 105:


===מקורות בקבלה===
===מקורות בקבלה===
הטוענים להסכמת התורה, מגייסים לעזרתם ציטוטים ממדרשים כמו ש[[הקב"ה]] היה "בורא עולמות ומחריבן", וכן ממושגים כ"אדם קדמון".
הטוענים להסכמת התורה, מגייסים לעזרתם ציטוטים ממדרשים כמו ש[[הקב"ה]] היה "בורא עולמות ומחריבן", וכן ממושגים כ"אדם קדמון". אמנם [[האריז"ל]] כבר ביאר וקבע, כי משמעות ציטטה זו היא בנוגע ל[[עולם התוהו]], אך לא על עולם גשמי כשלנו. ואם כן, אי אפשר להביא זאת כראיה.


אמנם [[האריז"ל]] כבר ביאר וקבע, כי משמעות ציטטה זו היא בנוגע ל[[עולם התוהו]], אך לא על עולם גשמי כשלנו. ואם כן, אי אפשר להביא זאת כראיה.
גם לגבי [[נ' אלפים יובלות|שבע השמיטות הקבליות]] המוזכרות בספר התמונה, שבכל אחת מהן 7,000 שנה, מבואר בחסידות שלפי האריז"ל השמיטה שלנו (שהיא השמיטה השניה - שכנגד ספירת הגבורה), היא השמיטה היחידה בה יש עולם גשמי{{הערה|תורה אור שמות נא, ד. ובמקורות נוספים - ראה בערך [[נ' אלפים יובלות]].}}.
 
גם לגבי [[שבע השמיטות]] הקבליות המוזכרות בספר [[תורת הקנה]], שכל אחת מהן 7,000 שנה, מבאר הרבי {{הערה|בספר [[המלך במסיבו]]{{מקור|איפה}}.}}, שלפי האריז"ל השמיטה שלנו (שכנראה היא השמיטה השניה - שכנגד ספירת הגבורה), היא השמיטה היחידה בה יש עולם גשמי.


כמו כן בנוגע למושג "[[אדם קדמון]]" שהינו למעשה מושג [[קבלה|קבלי]] גבוה המתייחס לדרגה בה כל העולמות עמדו כביכול ב[[מחשבה]] אצל הבורא, אך כלל וכלל לא מדובר כאן על ברוא גשמי.
כמו כן בנוגע למושג "[[אדם קדמון]]" שהינו למעשה מושג [[קבלה|קבלי]] גבוה המתייחס לדרגה בה כל העולמות עמדו כביכול ב[[מחשבה]] אצל הבורא, אך כלל וכלל לא מדובר כאן על ברוא גשמי.