חמדת ימים: הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 129 בתים ,  11 בנובמבר 2016
שורה 1: שורה 1:
'''חמדת ימים''' הוא ספר שנוי במחלוקת שנכתב על פי קבלת האריז"ל. הספר פורסם על ידי רבי ישראל יעקב אלגאזי שהעתיקו מכתב יד ישן עלום שם שרכש בקרבת העיר צפת וכותב כי לא ידוע מי הוא הצדיק שכתב את הספר. בעקבות רמזים אפשריים של שבתאות בספר סברו כמה אשר מחבר הספר הינו נתן העזתי תלמידו ונביא השקר של משיח השקר [[שבתי צבי]] ימ"ש, לעומתם טענו אחרים אשר מחברו הינו מגדולי תלמידי האריז"ל והטענות אודות רמזיים אפשריים של שבתאות הופרכו בידי המגינים על הספר וקדושתו, אחרים טענו לעומתם אשר הספר מקורו קדוש אך שלטו בו ידי זרים.
'''חמדת ימים''' הוא ספר שנוי במחלוקת שנכתב על פי קבלת האריז"ל. הספר פורסם על ידי רבי ישראל יעקב אלגאזי שכתב שהעתיקו מכתב יד ישן עלום שם שרכש בקרבת העיר צפת. השערות רבות נאמרו לזהות מחברו. ישנם הטוענים כי מחברו הינו ר' בנימין הלוי מתלמידי האריז"ל, אחרים טענו (בעקבות רמזים אפשריים של שבתאות) שמחברו הינו {{מונחון|נתן העזתי|תלמידו ונביאו של שבתי צבי}}, ואחרים טוענים שר' ישראל יעקב אלגאזי חיברו בעצמו והעלים שמו.


בספר מופיעים הלכות והנהגות רבות על פי הלכה וקבלה, והספר נכתב בלשון מיוחדת ובהירה, המלהיבה את לב הקורא לעבודת השם.
בספר מופיעים הלכות והנהגות רבות על פי הלכה וקבלה, והספר נכתב בלשון מיוחדת ובהירה, המלהיבה את לב הקורא לעבודת השם.
רבים נמנעו מללמוד בספר מפאת שחששו אשר מחברו היה [[שבתי צבי|שבתאי]], אולם אחרים טענו אשר טענות אלו אין להם שחר. ישנם הטוענים כי הספר יצא אמנם ממקור קדוש אך שלטו בו ידי זרים.


==הפולמוס אודות הספר==
==הפולמוס אודות הספר==
2,972

עריכות

תפריט ניווט