12,050
עריכות
מ (החלפת טקסט – "ספרן של צדיקים" ב־"ספרן של צדיקים") |
מ (החלפת טקסט – "עיירה" ב־"עיירה") |
||
שורה 19: | שורה 19: | ||
בשנת [[תרס"ח]] פרצה שריפה ב[[זאל הקטן]] של הישיבה בליובאוויטש, ותלמידי הישיבה שנכחו במקום כיבו אותה לפני שתספיק להתפשט ולגרום נזק ממשי. בעקבות שריפה זו עבר [[אדמו"ר הרש"ב]] לומר חסידות בזאל הגדול{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/arum/zikaron/5.htm זכרון לבני ישראל, פרק ג'].}}, בשנת [[תרע"ז]] פרצה שוב שריפה, והפעם פגעה בבתיהם של בחורי הישיבה. | בשנת [[תרס"ח]] פרצה שריפה ב[[זאל הקטן]] של הישיבה בליובאוויטש, ותלמידי הישיבה שנכחו במקום כיבו אותה לפני שתספיק להתפשט ולגרום נזק ממשי. בעקבות שריפה זו עבר [[אדמו"ר הרש"ב]] לומר חסידות בזאל הגדול{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/arum/zikaron/5.htm זכרון לבני ישראל, פרק ג'].}}, בשנת [[תרע"ז]] פרצה שוב שריפה, והפעם פגעה בבתיהם של בחורי הישיבה. | ||
לאחר סיום [[מלחמת העולם הראשונה]] שבעקבותיה עזב [[אדמו"ר הרש"ב]] את | לאחר סיום [[מלחמת העולם הראשונה]] שבעקבותיה עזב [[אדמו"ר הרש"ב]] את ה[[עיירה]] ליובאוויטש, פרצה בשנת [[תרפ"א]] שריפה נוספת ב[[עיירה]], וכילתה את כל חצר רבותינו נשיאינו. | ||
==השריפה כמשל== | ==השריפה כמשל== | ||
שורה 28: | שורה 28: | ||
===הצלה רוחנית=== | ===הצלה רוחנית=== | ||
[[הרבי]] המשיל את מצבו הרוחני הירוד של הדור שלנו למצב של שריפה{{הערה|ראו לדוגמא [http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/1/13/44.htm שיחת ליל ב' אייר תש"י], [http://chabadlibrary.org/books/admur/ig/6/1538.htm מכתב הרבי ג' אייר תשי"ב].}}, שכאשר | [[הרבי]] המשיל את מצבו הרוחני הירוד של הדור שלנו למצב של שריפה{{הערה|ראו לדוגמא [http://chabadlibrary.org/books/admur/tm/1/13/44.htm שיחת ליל ב' אייר תש"י], [http://chabadlibrary.org/books/admur/ig/6/1538.htm מכתב הרבי ג' אייר תשי"ב].}}, שכאשר ה[[עיירה]] בוערת ובכל רגע ורגע נשרפים חפצים נוספים, אין זמן לשבת ולתכנן מה להציל קודם ומה להציל לאחר מכן, אלא רצים ומצילים בזריזות את מה שמצליחים להציל ראשון. | ||
במטפאורה זו השתמש הרבי על מנת להסביר מדוע הוא מורה לכל אחד ואחד להתעסק עם השפעה על יהודים אחרים וקירובם ליהדות מבלי להתחשב במצבו הרוחני של האדם עצמו, ולהעדיף פעולות ומעשים על פני עבודה בה מודגש הסדר ההיררכי. | במטפאורה זו השתמש הרבי על מנת להסביר מדוע הוא מורה לכל אחד ואחד להתעסק עם השפעה על יהודים אחרים וקירובם ליהדות מבלי להתחשב במצבו הרוחני של האדם עצמו, ולהעדיף פעולות ומעשים על פני עבודה בה מודגש הסדר ההיררכי. |