12,050
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (שוחזר מעריכות של מענדי ר. (שיחה) לעריכה האחרונה של כתית למאור) |
מ (החלפת טקסט – "עיירה" ב־"עיירה") |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
במשך שנות חייו של [[אדמו"ר הזקן]] היה ידיד [[נפש]] של אדמו"ר האמצעי, ולמד עמו בצוותא פעמים רבות. מסופר כי הם היו מתהלכים ברחובות העיר כאשר הם שלובי-זרוע ומדברים בעומק דברי אדמו"ר הזקן, בידידות ואחווה ו[[אהבה]] רבה. | במשך שנות חייו של [[אדמו"ר הזקן]] היה ידיד [[נפש]] של אדמו"ר האמצעי, ולמד עמו בצוותא פעמים רבות. מסופר כי הם היו מתהלכים ברחובות העיר כאשר הם שלובי-זרוע ומדברים בעומק דברי אדמו"ר הזקן, בידידות ואחווה ו[[אהבה]] רבה. | ||
בשנותיו האחרונות של [[אדמו"ר הזקן]] החלו חיכוכים בינו רבי אהרן לבין ה[[מהרי"ל מינוביץ]] (אחיו של אדמו"ר הזקן) עקב העובדה שרבי אהרן נהג לחזור דברי חסידות בשילוב הסברים משלו ואילו המהרי"ל זלזל בדרך זו והקפיד לחזור את המאמרים בדיוק רב וללא הסבר{{הערה|רשימות היומן עמ' שס"ז.}}, בשלב מסוים הורה לו [[אדמו"ר הזקן]] לעזוב את ליאדי ולא הרשה לו לחזור במשך כשלוש שנים ומאז הגיע רק לעתים רחוקות ולפרקים קצרים, בתקופה זו התגורר | בשנותיו האחרונות של [[אדמו"ר הזקן]] החלו חיכוכים בינו רבי אהרן לבין ה[[מהרי"ל מינוביץ]] (אחיו של אדמו"ר הזקן) עקב העובדה שרבי אהרן נהג לחזור דברי חסידות בשילוב הסברים משלו ואילו המהרי"ל זלזל בדרך זו והקפיד לחזור את המאמרים בדיוק רב וללא הסבר{{הערה|רשימות היומן עמ' שס"ז.}}, בשלב מסוים הורה לו [[אדמו"ר הזקן]] לעזוב את ליאדי ולא הרשה לו לחזור במשך כשלוש שנים ומאז הגיע רק לעתים רחוקות ולפרקים קצרים, בתקופה זו התגורר ב[[עיירה]] ארשע. עזיבתו גרמה צער רב לאדמו"ר הזקן, בזמנים הללו החלו להתגלות חילוקי דעות בין רבי אהרן לבין [[אדמו"ר האמצעי]] שגרמו למחלוקת לאחר [[הסתלקות]] אדמו"ר הזקן. | ||
==לאחר ההסתלקות== | ==לאחר ההסתלקות== | ||
לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]] התפתחה מחלוקת עזה בינו לבין ממלא מקומו של [[אדמו"ר הזקן]] - אדמו"ר האמצעי{{הערה|על תוכן המחלוקת בהרחבה ראה במאמרו של עמרם בלוי בקובץ [[היכל הבעש"ט]] גיליון כ"ד עמ' קמ"ז ואילך.}}. ר' אהרון ראה עצמו כממלא מקומו של [[אדמו"ר הזקן]] ופתח את חצרו | לאחר [[הסתלקות]] [[אדמו"ר הזקן]] התפתחה מחלוקת עזה בינו לבין ממלא מקומו של [[אדמו"ר הזקן]] - אדמו"ר האמצעי{{הערה|על תוכן המחלוקת בהרחבה ראה במאמרו של עמרם בלוי בקובץ [[היכל הבעש"ט]] גיליון כ"ד עמ' קמ"ז ואילך.}}. ר' אהרון ראה עצמו כממלא מקומו של [[אדמו"ר הזקן]] ופתח את חצרו ב[[עיירה]] סטרשלה והחל לנהוג במנהגי [[אדמו"ר|אדמו"רות]]. מרבית החסידים הלכו אחר [[אדמו"ר האמצעי]] אך היו גם רבים שהלכו אחרי רבי אהרן. | ||
עיקר המחלוקת ניטשה ביניהם ביחס לעבודה שבלב - ר' אהרן היה עובד ה' בעל התפעלות גדולה והתלהבות עצומה שהתבטאה כלפי חוץ בתנועות ו[[תפילה]] בצעקות. ואילו אצל [[אדמו"ר האמצעי]] לא ניכרה ההתפעלות החוצה כלל. גם בספרו [[שער היחוד והאמונה]] ניתן לראות את דרכו המשלבת את העבודה השכלית עם העבודה בהתפעלות וברגש. | עיקר המחלוקת ניטשה ביניהם ביחס לעבודה שבלב - ר' אהרן היה עובד ה' בעל התפעלות גדולה והתלהבות עצומה שהתבטאה כלפי חוץ בתנועות ו[[תפילה]] בצעקות. ואילו אצל [[אדמו"ר האמצעי]] לא ניכרה ההתפעלות החוצה כלל. גם בספרו [[שער היחוד והאמונה]] ניתן לראות את דרכו המשלבת את העבודה השכלית עם העבודה בהתפעלות וברגש. |