פתח (ניקוד): הבדלים בין גרסאות בדף

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 215 בתים ,  9 בנובמבר 2016
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
אין תקציר עריכה
שורה 3: שורה 3:


צורת הפתח היא קו מאוזן (מימין משמאל), שמה והברתה היא באופן של פתיחת הפה, המורה על פתיחת המוח שבספירת החכמה (בניגוד לנקודת ה[[קמץ]] המורה על קמיצות בהתאם גם להברתה על ידי קמיצת הפה), בנוסף לפשיטות שבה (קו הפתח פשוט, בניגוד לנקודת הציר"י המחולק לשני נקודות ונמשל כנגד ספירת הבינה).
צורת הפתח היא קו מאוזן (מימין משמאל), שמה והברתה היא באופן של פתיחת הפה, המורה על פתיחת המוח שבספירת החכמה (בניגוד לנקודת ה[[קמץ]] המורה על קמיצות בהתאם גם להברתה על ידי קמיצת הפה), בנוסף לפשיטות שבה (קו הפתח פשוט, בניגוד לנקודת הציר"י המחולק לשני נקודות ונמשל כנגד ספירת הבינה).
מסיבה זאת, שכשהנפש רצונה להוציא מפיה נקודת קמץ אזי ממילא נקמצים השפתים ובפתח נפתחים השפתים{{הערה|[[אגרת הקודש פרק ה']]}}.


[[המגיד ממזריטש]] אמר: א"ל הוא המשכה מאלופ"ו של עולם אל ג' קוים שהוא כ"ל. ואַל בפתח הוא נמשך (מהם בחכמה) [בהם מחכמה], והחכמה מאי"ן תמצא, לכן [אַ"ל] פירושו לא, שהוא אין כנזכר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/47/445&search=%D7%A4%D7%AA%D7%97 אור תורה ע' תמה]}}.
[[המגיד ממזריטש]] אמר: א"ל הוא המשכה מאלופ"ו של עולם אל ג' קוים שהוא כ"ל. ואַל בפתח הוא נמשך (מהם בחכמה) [בהם מחכמה], והחכמה מאי"ן תמצא, לכן [אַ"ל] פירושו לא, שהוא אין כנזכר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/47/445&search=%D7%A4%D7%AA%D7%97 אור תורה ע' תמה]}}.


{{הערות שוליים|}}
{{הערות שוליים|}}
39,916

עריכות

תפריט ניווט