39,916
עריכות
אין תקציר עריכה |
אין תקציר עריכה |
||
שורה 3: | שורה 3: | ||
צורת הפתח היא קו מאוזן (מימין משמאל), שמה והברתה היא באופן של פתיחת הפה, המורה על פתיחת המוח שבספירת החכמה (בניגוד לנקודת ה[[קמץ]] המורה על קמיצות בהתאם גם להברתה על ידי קמיצת הפה), בנוסף לפשיטות שבה (קו הפתח פשוט, בניגוד לנקודת הציר"י המחולק לשני נקודות ונמשל כנגד ספירת הבינה). | צורת הפתח היא קו מאוזן (מימין משמאל), שמה והברתה היא באופן של פתיחת הפה, המורה על פתיחת המוח שבספירת החכמה (בניגוד לנקודת ה[[קמץ]] המורה על קמיצות בהתאם גם להברתה על ידי קמיצת הפה), בנוסף לפשיטות שבה (קו הפתח פשוט, בניגוד לנקודת הציר"י המחולק לשני נקודות ונמשל כנגד ספירת הבינה). | ||
מסיבה זאת, שכשהנפש רצונה להוציא מפיה נקודת קמץ אזי ממילא נקמצים השפתים ובפתח נפתחים השפתים{{הערה|[[אגרת הקודש פרק ה']]}}. | |||
[[המגיד ממזריטש]] אמר: א"ל הוא המשכה מאלופ"ו של עולם אל ג' קוים שהוא כ"ל. ואַל בפתח הוא נמשך (מהם בחכמה) [בהם מחכמה], והחכמה מאי"ן תמצא, לכן [אַ"ל] פירושו לא, שהוא אין כנזכר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/47/445&search=%D7%A4%D7%AA%D7%97 אור תורה ע' תמה]}}. | [[המגיד ממזריטש]] אמר: א"ל הוא המשכה מאלופ"ו של עולם אל ג' קוים שהוא כ"ל. ואַל בפתח הוא נמשך (מהם בחכמה) [בהם מחכמה], והחכמה מאי"ן תמצא, לכן [אַ"ל] פירושו לא, שהוא אין כנזכר{{הערה|1=[http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/magid/ot/47/445&search=%D7%A4%D7%AA%D7%97 אור תורה ע' תמה]}}. | ||
{{הערות שוליים|}} | {{הערות שוליים|}} |
עריכות