שינויים

קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש
נוספו 91 בתים ,  01:37, 8 בנובמבר 2016
==במדע המודרני==
כיום , אחרי הגילויים של המדע המודרני כי קיימים בבריאה בקירוב ל118 118 יסודות ביקום, ועוד היד נטויה {{הערה|המדע מנסה כיום לייצר את היסוד ה-119}} ישנם רבים שמתוך בורות ואי ידיעה במשמעות דברי חז"ל, הם נוטים לזלזל בתפיסה זו. הרבי התייחס לשאלה זו מספר פעמים, ביאורו העיקרי של הרבי נשען על כך כי פירוש המונח 'יסודות' מוטעה ושגוי, בעוד רבים סוברים כי יסודות הם החומרים הקטנים בטבע, הגדרתו הנכונה היא היסודות שמהם מורכב הטבע, עם כי יתכן ששיך לפצל יסודות אלו לחומרים קטנים יותר. (כאלו נאמר שיסוד פרנסתו של השען הוא השעון, על אף שהשעון עצמו מורכב מריבוי יסודות). לאמתו של דבר טענה זו נכונה כלפי היסודות של המדע המודרני גם כן, משום שיסודות אלו עצמם מורכבים לאמתו של דבר משלשה מרכבים שווים (ניוטרון, פלוטון ואלקטרון), שהשינוי באופן הרכבתם יוצר את ההבדל בין היסודות כולם.
על פי האמור נוטה הרבי ללמוד שהיסודות הם כפשוטן, ואפשר למצוא את הנמצאים ביקום מורכבים מיסודות אלו על אף שיסודות אלו עצמם מתחלקים כהיום לחלקיים זעירים יותר.
בכמה מקומות ביאר הרבי כי ביסודות כאן הכוונה לתכונות שלכן מכונה במדרש "טבעיים" קור וחום לחות ויבשות. עם זאת שלל הרבי פירוש שיסודות אלו מתייחסים לשינויים במצבי הצבירה{{הערה|אופן התגבשות האטומים השינויים באופנם יוצרים ארבעה סוגים של חומרים בטבע נוזל, גז מוצק ופלזמה.}} של הנמצאים {{מקור|מובא בהערה בספר "מה רבו מעשיך" ואינו תחת ידי לעיין במספר עמוד וכו', אלו שכאן שנמצאים בישיבה אנא פתחו בו ועיינו}}.
במכתב אחר מציע רומז הרבי מקבילה למקבילה מדעית של 4 היסודות בחומר ב: חומר ואנטי חומר, חיובי ושלילי.
{{הערות שוליים}}
[[קטגוריה:ערכים בלימוד החסידות]]
1,047

עריכות

תפריט ניווט