31,496
עריכות
כתית למאור (שיחה | תרומות) מ (←התמודדות כללית: חסר מקור (ינון לתשומת לבך)) |
(←מקור הביטוי: הרחבה) |
||
שורה 10: | שורה 10: | ||
עם חורבן [[בית המקדש]], החליפה ה[[תפילה]] את עבודת הקרבנות בקשר שבין האדם לבוראו, והביטוי מהלכות הקרבת הקרבן נלקח בהשאלה למחשבות שאינם מענין התפילה הטורדות את האדם. | עם חורבן [[בית המקדש]], החליפה ה[[תפילה]] את עבודת הקרבנות בקשר שבין האדם לבוראו, והביטוי מהלכות הקרבת הקרבן נלקח בהשאלה למחשבות שאינם מענין התפילה הטורדות את האדם. | ||
==חומרת המחשבה== | |||
כבר בדברי חז"ל מצינו כי "הרהורי עבירה קשים מעבירה"{{יומא כט, ב.}}, ביטוי המלמד כי מבחינה מסויימת כאשר אדם חוטא בכח המחשבה שלו הדבר אפילו חמור יותר מאשר אם היה עושה את מעשה העבירה עצמה.. | |||
בטעם הדבר נאמרו פירושים רבים, ומהם; היות וכאשר אדם חוטא במחשבה בלבד הוא לא מרגיש צורך להתחרט על כך{{הערה|ה'אור החיים'.}}, היות והפעולה של העבירה בנפש עמוקה יותר{{הערה|ה'בן איש חי' בספרו בן יהוידע. הרמב"ן באגרת הקודש פרק ה.}}, ועוד. | |||
בתורת החסידות מוסבר{{הערה|1=[http://chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/maharash/tsh/632b/2/3/548 תורת שמואל תרל"ב חלק ב' עמוד תקמח].}} ש[[לבוש המחשבה]] הינו לבוש קרוב יותר לנפש עד שהוא מאודח עם הנפש ולכן האדם לא יכול להפסיק אפילו רגע אחד מלחשוב, ולכן כאשר אדם פוגם בלבוש זה הוא פוגם במקום יותר עמוק בנפש שלו{{הערה|1={{קישור חבד און ליין|79719|איך נראים החיים של ״רשע וטוב לו״? ● שיעור תניא||ו' טבת תשע"ד}}}}. | |||
==סוגים במחשבות זרות== | ==סוגים במחשבות זרות== |
עריכות